Gå til innhold
Fiskersiden

Vann, Elv og Sjø - Onsdag 8. sep


stein
 Share

Recommended Posts

Hei,

Har hatt mye å gjøre på jobben den siste tiden, og i går fikk vi beskjed om at det blir mye å gjøre utover høsten. Så jeg tok nyheten med å ta en fridag. En egodag. Så jeg satt i går kveld å planla hva jeg skulle gjøre. Endte opp med at jeg ville gjøre så mye, at jeg valgte meg tre plasses som jeg ville innom, og det ville gi forskjellig fiske.

Opp kl. 03:45, mesteparten av utstyr er i bilen.

Klokken 05:00 er jeg på plass og opprigget ved Bjørkelangen. Batteriene på hodelykten virket også. Foret med

strøbrød/kokos og mais-slush (etter en runde i foodprosessoren). Dupp meite med mais. Etter hvert rigget jeg også en duppstang med en liten mort på.

Bjørkelangen leverte en del fisk frem til 08:00 da timeplanen sa jeg skulle dra videre.

Flire , største 235g

Sørv , største 405g

mort , største ca 100g (øyemål)

laue , 1 stk 30g

abbor , 1 stk 170g som tok morten.

Neste stopp Bingsfoss.

Etter en liten frokost (nei jeg spiste ikke sørv og flire) er jeg klar til å prøve meg igjen. Men så er det litt krise. Mark og maggot er hjemme. Så jeg fyller en feeder med maisslush og tetter med brød.

Det tar med engang. Bra fart i fisken også, men så henger fisken og krok seg opp i gammel sene som ligger i elva. Fisken henger på den, men jeg får den ikke løs fra sena i elva. Det ender med at krokknuten går. Så mister jeg 2 feeder, og prøver avonddupp med mais, uten hell.

Jeg avslutter litt før planlagt, og drar mot fjorden.

Neste stopp Snarøya.

Deilig å være ved fjorden når det så fint vær, og så lite mennesker.

Begynner med å kaste sluk, men snelle og sena slår seg vrang. Bytter stang og snelle, litt tyngre skyts, og får etter en times tid fast fisk. Lurer på hva det er. Jo det er en Knurr. Nok en ny art. Vekt 240g.

Rigget også opp en stang for bunnmeite, reke og makrell på kroken, men det frister ikke.

ca 17:00 er jeg lei, dessuten så er den tiden jeg hadde til rådighet over. Det er 12 timer siden jeg startet, og resultatet ble ihvertfall 2 nye arter.

Herlig å ta en sånn egotripp, mens alle andre jobber.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.