Gå til innhold
Fiskersiden

Tur i Lillomarka til helgen.


Erlend
 Share

Recommended Posts

Heisann folkens! Samboeren min skal få besøk av en del mennesker hun har spilt i korps med til helgen. Jeg har møtt en del av disse menneskene før, så for å unngå å dø av kjedsommelighet, har jeg bestemt meg for å pakke en sekk og dra en tur i marka. Hadde i utgangspunktet tenkt meg opp til Aurevannet.. muligens puttene... Er det noen som har tips å komme med i forhold til fiskemetoder, bra steder å sette opp telt... områder der en nybegynner kan kaste fluer uten at alle fluene og fortommene havner i tretopper o.l? Om noen har tips i forhold til annet utstyr man bør ha med seg, så mottas det også med takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt regnvær lørdag og søndag Erlend... hvor lenge blir du på søndag?

Om du velger Aurevannet stikker jeg opp en tur til deg på søndag og fisker sammen med deg.

Eventuellt du kan stikke derfra tidlig på søndag og bli med meg i Nitelva [ :) ]

Har store planer om å få fisket på søndag siden jeg må jobbe fredag og lørdag og dama jobber på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når valget står mellom å fiske i regnvær og kjedes i hjel av korpshistorier (one time at bandcamp..osv ) er valget fortsatt enkelt :-) Jeg tenkte at jeg skulle reise oppover i morgen ettermiddag... Og det blir sannsynligvis Aurevann.. Har ikke så mye planer utover det... så jeg er åpen for at du kommer oppom, evt at jeg reiser ned på formiddagen søndag, slik at vi kan dra i Nitelva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på når jeg klarer å komme meg opp om morran erlend... skal jobbe til 03.00 på lørdag.

Men det skulle vel ikke være en umulighet å klare begge deler [?]

At jeg kommer opp til deg på søndag morgen fisker litt, så tusler vi ned til Nitelva etter litt.

Sørg for å ha full ladet mobil så kan vi avtale nærmere i løpet av helgen. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket endel i aurevann og det har blitt en del ørretter også. Ingen kjemper men allikevel pen fisk. Største er vel ca 500gr+ Fått mye abbor også men ingen store.

Vet det går stor ørret der da en kompis mista en 2kg+ der for en del år siden. Ett tips er å prøve rundt øya ved hytta på lillosetersiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et uhell på jobben på fredag der jeg fikk klemt tre fingre ble jeg liggende på so**** og rulle meg i selvmedlidenhet hele lørdagen.

Søndag morgen var det på tide å rive av bandasjen og pakke sakene og tusle opp til erlend.

Kontakt pr sms hadde vi hatt hele helgen så jeg hadde ikke akkurat store forventninger til fisket i Aurevann. En and og en abbor var det erlend hadde klart å få. Kom meg opp med frokost i form av ferske skillingsboller og cola til erlend rundt kl.08.30 og fisket sammen med han frem til rundt 12.00 uten hell. Erlend plukket opp et knippe med små ørret (bilde kommer), mens jeg brukte tiden på å få i stand et bål.

Når vi hadde fått nok av Lillomarka, pakket vi sammen og tuslet oss ned til Nitelva for å trøste fiske litt der man får fisk.

Vi storkoste oss med dupp og meitemark rett under Lillestrøm broen og plukket opp en mengde med mort, et par helt ok abbor (ca.250 gram og ca.350 gram)og en helt ny art for meg; laue.[^] Faktisk aldri fått denne agnfisken på krok før. hehe

Dessverre ingen flire til avkroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.