Gå til innhold
Fiskersiden

Påskerapport fra Toten


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Eriksrudtjernet 8-9 april :

Jeg og en kompis, "team pike" :D , ankom Eriksrud kl 2 med telt, soveposer fiskeutstyr og høy fiskefeber, faktisk så høy at maggoten ble liggende igjen i bilen.

Vi hadde ikke med agnfisk så jeg begynnte agnfisket, det var da jeg oppdaget at vi ikke hadde maggot.

Jeg prøvde med baguett-bit og fikk opp en mort men det agnet satt så dårlig. Jeg hadde hørt at pølse en fint agn til noen karpefisker og tenkte "hvorfor ikke" og vips på en time hadde jeg 37 mort isen, rekorden min på mort i dette vannet fra før var noe rundt 15 mort på 5 timer, så det var en kraftig forbedring.

I løpet av den timen hadde kompisen alerede rukket å få en gjedde på 1175 gram/ 57cm på agnfisk.

Da satte jeg ut ismeitestengene og tenkte "dette må bli bra".

Det skjedde sørgelig lite fram til kl. halv 6 da Øyvind fiskekongen og Bjørnerem ankom, de hadde vært på konkurransen på Sillongen.

ca. kl 6. 15 roper bjørnerem at jeg har napp på den ene gjeddestanga, og tilfeldigvis var det den som sto 10 meter unna teltet så jeg ble ikke så blaut på beina da jeg løp ut av teltet i sokkene :)

Jeg gjorde tilslag og det kjenntes smått ut i andre enden og riktig opp kom en gjedde på 450 gram med agnfisken halvveis inne i munnen. Det ble faktisk de eneste gjeddene på turen :D

utover kvelden ble det et par mort før vi gikk inn i teltet i 11-tiden.

Nattesøvnen var ikke den beste, men hva gjør vel det når man kan ligge klokken 8 om morgenen i soveposen å pilke i hullene vi hadde i forteltet.

Øyvind og Aleks som hadde telt på land hadde det litt mer ukonfortabelt ute på isen kl 8 om morgenen :D når de gikk uti de 25 cm`ene med snø som hadde kommet for å få et par mort.

Totalen

Meg : ca 50 mort og 1 gjedde 450 gram

"kompisen": ca 15 mort og 1 gjedde 1175 gram

Øyvind: ca 5 mort og 20 abbor

Aleks: 2 mort

Tusen takk for turen, dette må gjentas, men kanskje da med litt mindre snø :blink:

Sillongen 10. April :

Drog alene ut til Sillongen i dag i 2-tiden, der var det masse snø og over vann.

Jeg møtte gjedde fra forumet, som lånte litt av mitt magiske havregryn

Etter 3 timer og akkurat 50 mort, synes jeg at nok fikk være nok og drog hjemmover

Mer kommer i denne tråden senere .

Endret av jørgen meitefan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergsjøen, Totenåsen 11. April :

Årets første røyetur.

Hadde et lite håp om å gjennta fjorårets bragd :

http://fiskersiden.no/forum/index.php?show...69&hl=bergsjøen

Men slik gikk det ikke.

Begynnte fisket ved 11-tiden, det var tykk is (ca 80 cm).

Etter lite aktivitet bestemte jeg og kompisen oss for å gå over på andre siden, det skulle vi ikke gjort, for der blåste det helt vilt.

Når vi kom tilbake var det godt bett og jeg brukte ca 3 minutter på å få opp den første røya, en grei fisk på 21-22 cm, deretter kom røyene i synkende rekkefølge med minste på utrolige 8-9cm på 8`er krok under røyeblinken, kompisen slet litt mer, men fikk til slutt opp en liten tass på mormycha.

Dette var en kjempe koselig tur med litt fisk

110420061815279t8g9xF8xjTv.jpg?57

Endret av jørgen meitefan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slomma 12. april :

Var ute i 10 timer i går ny rekord det, og jeg blanka ! ;);)

Øyvind var "litt" heldigre men det får han fortelle om selv, men jeg kan nevne 3 gjedder !

"kompisen" fikk ei gjedde, og begge de fikk abbor mens jeg presterte noe av det dårligste på isen i 2006, men tenkte jeg at jeg kunne rette opp igjen på neste tur :

ØM i isfiske på Einafjorden :

3 timer fiske et napp, som muligens var sik, men det hjelper ikke når jeg ikke får den på.

Øyvind dro til med ny art og flere fine abbor !

Mine 2 dårligste dager i 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slomma 12. april :

Var ute i 10 timer i går ny rekord det, og jeg blanka ! :P:mellow:

Øyvind var "litt" heldigre men det får han fortelle om selv, men jeg kan nevne 3 gjedder !

"kompisen" fikk ei gjedde, og begge de fikk abbor mens jeg presterte noe av det dårligste på isen i 2006, men tenkte jeg at jeg kunne rette opp igjen på neste tur :

ØM i isfiske på Einafjorden :

3 timer fiske et napp, som muligens var sik, men det hjelper ikke når jeg ikke får den på.

Øyvind dro til med ny art og flere fine abbor !

Mine 2 dårligste dager i 2006

Var på skumsjøen i dag 2340 gra, og førsteplass. Ørett 260gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.