Gå til innhold
Fiskersiden

JerkB stenger


Recommended Posts

Nå som JB er på full vei inn i Norge, så ser man at stang diskusjonen går. Ser at mange skal ha det stiveste som fins?. Er ikke super dreven enda, men ser ikke påenget med å ha et kosteskaft. Har selv brukt BFT Stiff i fjor høst, og synes den funker helt greit til baits opp til 120g. De fleste bait vil også gå inn under den grensen. Har testet en St. Cronix også, den synes jeg ble alt for stiv.

Er det noe poeng i seg selv å ha ei stang som er stivest mulig?

Bare stanga er stiv nok til å få til selve jerket på store nok baits så er jeg fornøyd. Kom gjerne med innspill, da dette er temelig nytt for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De stive stengene er og bygd mere for jerk eller pullbaits, de som dykker. Til glidere er jeg enig i at en mykere stang holder, dog så synes jeg BFT stanga er FOR myk igjen. Bruker en 7 fots St Croix til mye av mitt glider arbeid, helt til baitsa bikker 4oz da synes jeg det er greiere å bruke Kosteskaftet pga kastevekten. Synes og noen baits er lettere å leke med med stivere stang.

Er man Busterfisker så holder BFT stengene i massevis :rolleyes:

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.