Gå til innhold
Fiskersiden

Påskefiske etter SØ


Jfarmen
 Share

Recommended Posts

Har fått en fin start på SØ fiske nå i påsken.

Var ute to turer i Strømstad (søndag og tirsdag) med blanking på den første og 4 stykker på den andre. Alle var desverre under svenskt minstemål så de måtte returneres.

I dag har jeg vært ute og fisket i Stavern og her har det vært et lite SØ bonansa :P

Fikk 10 stykker på land, og 5 av disse ble satt tilbake. Resten ble middag for 7 personer med litt til overs. Den største var på 7 hekto, med et snitt på ca 5 hekto. Hadde vel ca 40 hogg på flua i tillegg til de jeg fikk opp. Veldig artig på femmerstang. Satser på at det blir en liten tur i morgen også - håper på litt større fisk.

Totalt 14 stykker så langt i påsken :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en fin start på SØ fiske nå i påsken.

Var ute to turer i Strømstad (søndag og tirsdag) med blanking på den første og 4 stykker på den andre. Alle var desverre under svenskt minstemål så de måtte returneres.

I dag har jeg vært ute og fisket i Stavern og her har det vært et lite SØ bonansa :P

Fikk 10 stykker på land, og 5 av disse ble satt tilbake. Resten ble middag for 7 personer med litt til overs. Den største var på 7 hekto, med et snitt på ca 5 hekto. Hadde vel ca 40 hogg på flua i tillegg til de jeg fikk opp. Veldig artig på femmerstang. Satser på at det blir en liten tur i morgen også - håper på litt større fisk.

Totalt 14 stykker så langt i påsken :blink:

Grattis

10 ørretpå en fisketur.. Høres skikkelig artig ut. Hva slags flue brukte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for en fangst! Må ha vært utrolig moro å oppleve.

Den lange halen på flua er kanskje grunnen til at det ble så mye napp som ikke resulterte i fast fisk? Men kortere hale hadde kanskje gitt færre napp igjen?

Det var nok en kombinasjon av lang hale og lange roooolige inntrekk. Den lange halen ble betydelig redusert på slutten av fiskedagen i går - fikk endel juling :D

Prøvde også raskere inntekk på flua, men da var den ikke interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.