Gå til innhold
Fiskersiden

Buk/stam?


Johannes
 Share

Recommended Posts

Med andre ord, 2.440 er den største rapporterte vederbuken fisket i Nitelva. Tor Ivar Dahl blir sikkert fornøyd når jeg forteller dette.

Rælingen er stedet, stig på alle som har et snev av interesse for store fisker tidlig på sesongen!

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord, 2.440 er den største rapporterte vederbuken fisket i Nitelva. Tor Ivar Dahl blir sikkert fornøyd når jeg forteller dette.

Rælingen er stedet, stig på alle som har et snev av interesse for store fisker tidlig på sesongen!

J

Det hadde vel vært smart å spørt fiskern før en legger ut navn og sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vel vært smart å spørt fiskern før en legger ut navn og sted?

Jaaaa.... Det er veldig viktig å holde gode fiskeplasser hemmelig! :P

-Nei for pokker, klart man kan skrive hvor man tar storfisk. I hvertfall når bestanden ikke akkurat er truet av overfiske! (Og så vidt jeg veit slepper dere den jo bare ut igjen likevel...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa.... Det er veldig viktig å holde gode fiskeplasser hemmelig! :P

-Nei for pokker, klart man kan skrive hvor man tar storfisk. I hvertfall når bestanden ikke akkurat er truet av overfiske! (Og så vidt jeg veit slepper dere den jo bare ut igjen likevel...)

..ja og vips så kommer det en gjøk og slenger all drittfisken på land, så er det straks ikke så mange av de store igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ja og vips så kommer det en gjøk og slenger all drittfisken på land, så er det straks ikke så mange av de store igjen.

Selv om buken er mindre intelligent, og tidvis spiser nesten alt du tilbyr, så krever det faktisk et snev av kunnskap for å få opp de største eksemplarene. Jeg har selv vært på stedet de store er tatt, mange timers fiske ga et par mellomstore buker, og totalt 5 napp. Jeg tror jeg har litt over middels kunnskap om vederbukfiske. Det er med andre ord ikke bare å møte opp...

Nitelva er lang, og alle som vil prøve seg er selvsagt velkommen til det. Vi får også håpe og tro at Forumets medlemmer eier litt respekt for Moder natur og ikke dreper fisk som ikke skal spises.

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.