Gå til innhold
Fiskersiden

Wobblere og sluker ved trolling etter laks i elver -


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

Inspirert av Erik Walmanns tråd om sø-fiske ønsker jeg at vi som dorger/troller etter laks i norske elver deler av erfaringene vi har gjort mht hva vi har mest tro på og best erfaringer med av sluker og wobblere - legg gjerne inn bilder av redskapen (ikke den da...) :)

Skryt gjerne uhemmet av hvor store og hvor mange laks du har tatt på de forskjellige og gjerne hvilken elv det er snakk om! :D

Jeg skal også bidra med mitt senere og jeg kan hjelpe dere som ikke klarer det selv med å legge in bilder.

Interessant? Kjør på......

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bilder, men....

Små elver (kasting) - har jeg brukt mye rappala og gjerne sølv med svart rygg.

Namsen så går det i grønn bomber (21,5 kg), gull/rød bomber (tatt mange fisker på denne og ingen under 5 kg - ser ut som den har vært med i både første og andre verdenskrig), Vaaksi (favoritten er utgått - men har et lager og vi kaller den gul nebb), Emma, Jurmu.... bare fantasien setter stopper og det viktigste er hva du tror på! Bruker mye rødt, gult og grønt (og en svart). Vi bruker andre wobblere enn danskene som fisker på nabo valdet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har gitt meg flest trollinglaks - ca 80-90 stk. Kuusamo Rãsenen: 190420061539FCdvoRhQPjRmJgd6Wm.JPG?60

Denne har gitt meg den største trollinglaksen 11,0 kg: Rapala wobbler: 190420061544HIktv4BqdmDjHadK6e.JPG?18

Denne var mest lovende i fjor: Kapraali (original til Kuusamo-sluken): 190420061551MqXEjPtO1JDM5Wqejq.JPG?76

Denne har gitt meg flest "wobbler-laks" - Mankalawobblere: 190420061523xDMKNQODbbItfv6rut.JPG?18

-og siden dette er en fiskeside er det vel ok å legge ut et eksempel på en wobblerfanget laks? 190420061507ghdTYMITStd4KVCYIg.jpg?64

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.