Gå til innhold
Fiskersiden

God start på stangfiskesesongen ! m/bilde


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Øyvind og jeg bestemte oss i går for å ta en tur for å se om isen hadde gått på et av vannene, hvor den går tidlig, men det hadde den ikke :huh: .

Litt skuffa var jeg for jeg hadde håp om å ta gjedda som jeg ikke fikk i påska.

Da drog vi ned til Breiskalldammen i Hunnselva, hadde ikke fått noe der før men hadde et lite håp om ørret.

Når vi har fiska ei lita stund så ler vi og tenker på hvor nytteløst dette er, har ingen gode erfaringer fra denne dammen.

Jeg setter på en jig som ser ut som er mark, og bestemmer meg for at den skal jeg få fisk på iløpet av sommeren.

Kun få minutter senere bøyer det seg i stanga og det rykker. Det er nesten uvirkelig ;) hadde ikke venta å få på noe, spesielt ikke noe som fighter litt på min stive 5-20 grams stang. Øyvind som står ca en halv meter fra meg må sveive inn wobbleren å hente hoven som selvsagt ligger i sekken uoppslått :P .

Fisken går greit å svieve inn, når fisken kommer opp til overflata ser det ut som en ørret på 700-800 gram, men vi ser fort at det er en gjedde, da er ikke størrelsen så imponerende lenger.

Fisken kommer inn i håven så kommer et lite gledesutbrudd, første fisken på stangfiske i 2006.

Stålfortom hadde jeg jo selvsagt ikke da jeg ikke trodde det var gjedde der, men det var det :D

Jiggen sitter veldig løst å jeg kan konstatere at jeg hadde flaks.

Fisken veide forresten 750 gram

Første fisk på stangfiske i 2006, første gjedde i denne elva, første fisk på jig, første gjedde på stangfiske, ja dette var en fin tur selv om det ikke ble mer fisk.

:P220420061750BPptIwKCnJsTq2qYgY.jpg?66

Endret av jørgen meitefan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.