Gå til innhold
Fiskersiden

endelig SØ !!


aej
 Share

Recommended Posts

var en tur nede ved "frugårdselva" i dag... slengte uti et flyndre tackle, og begynte og rigge sluk stanga...

etter noen minutter med fiske, roper patrik at han hadde en stor følger... Etter som det ikke har vert en eneste SØ der i år, så trodde jeg selvfølgelig ikke på han B) Men så kastet han uti på nytt, og begynte og sveive sakte inn... Plutselig ser vi noe som blinker noen meter fra oss, og i det han løfter sluke opp av vanner skimter vi noe stort som svømmer på bunnen rett foran oss... Det viser seg og vere en Jævlig sjø-ørret (har ikke sett større) som fulgte etter atom-silda... :)

Vi tok noen kast til og fikk tilsammen opp 3 sø på ca 400 gr.....

Så i tilleg et flak med fisk, som kom inn på slutten av fisketuren... 15-25 fisk eller noe sånt...

Så nå er Sjø-ørreten endelig komt til stord... Er blitt litt varmere i vannet de siste dagene. Så nå får vi nokk et eventyrlig SØ fiske fremmover ;):D

mvh

Alexander Eikeland Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig SØ på meg også!!!!! Etter en haug med blanketurer så smalt det på en stor en på første kastet i går - som ikke ville være med inn. Tok 4 kast til og fikk en på 500 g som jeg dessverre ikke fikk satt ut igjen. Satt veldig godt i 3 kroker...... etter det så var det som tidligere i år - totalt dødt :)

Maget fisken hjemme, og den hadde mark. Hvite litt "kraftige" marker. Er det det som kalles måkemark? Er vel ikke farlig, men hva setter dere som grense for å spise sånn fisk? Så også ut som den hadde noe i kjøttet opp mot ryggbeinet - så ut som et lite gult rognkorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.