Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefjorder


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Vi får håpe den politiske vinden nå snur til neste valg, ettersom både Høyre og Frp er imot fredningssoner/laksefjorder.

Hentet fra programmet til frp:

"Fremskrittspartiet mener det er for strenge vilkår for tildeling av konsesjon for havbruk/oppdrett, og at dette virker negativt for næringen. Fremskrittspartiet mener derfor primært at konsesjonsordningen skal fjernes. Fremskrittspartiet mener at begrensningene kun skal være de som følger av forurensning og veterinærhensyn. Subsidiært må konsesjonsvilkårene liberaliseres og konsesjonsmyndigheten overføres til den enkelte kommune. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe den politiske vinden nå snur til neste valg, ettersom både Høyre og Frp er imot fredningssoner/laksefjorder.

Hentet fra programmet til frp:

"Fremskrittspartiet mener det er for strenge vilkår for tildeling av konsesjon for havbruk/oppdrett, og at dette virker negativt for næringen. Fremskrittspartiet mener derfor primært at konsesjonsordningen skal fjernes. Fremskrittspartiet mener at begrensningene kun skal være de som følger av forurensning og veterinærhensyn. Subsidiært må konsesjonsvilkårene liberaliseres og konsesjonsmyndigheten overføres til den enkelte kommune. "

Selv om jeg stort sett stemmer blått ved valg, er jeg her sterkt uenig med de blå partiene.

Ellers var det lite nytt Helen Bjørnøy kom med i den første linken. Det var vel i grunn bare ordet "ferdigstille" som hadde en viss interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De freda laksefjordene er da ikke noen nyhet.

Det har vert snakk om dem en del år nå, men problemet er som vanlig at det bare ligger kjeften på noen som prøver å sanke flere stemmer.

Ingenting skjer..... ;):D

Tror vi skal være glad den forrige regjeringen icke fikk tid til å fjerne hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal være glad den forrige regjeringen icke fikk tid til å fjerne hele greia.

Jo da, klart det Karl Inge, jeg mente det ikke på den måten.

Det jeg mener er at slike ting kan dra langt ut før(hvis) noe skjer i det hele tatt.

Hvis de klarer å ro i land dette prosjektet har gjort noe stort...:D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.