Gå til innhold
Fiskersiden

Sneller til ismeite


stein
 Share

Recommended Posts

Multisneller funker veldig bra til gjeddemeite da de gir ut snøret jevnt og fint (gitt at frispolen er akkurat passe løst justert) og at de er lette å fiske med i kombinasjon med snøreklips. Gjedda tar jo temmelig hardt og er ikke så "fussy" med tanke på motstand som feks aboren er. Etter abboren er det en klar fordel å bruke haspel og en lett utløser som feks strikk rundt spolen og åpen bøyle slik at motstand minimaliseres. Har brukt en del haspel etter gjedda før men etter en hårete bøylefelling under napp med tilhørende stang rett ned i hølet er det kun multi for meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de små billig-multiene til slikt fiske? Dvs. de med liten senekapasitet, liten utveksling og minimalt av finesser (ser at du har slike i nettbutikken din Avkroken). Er de brukbare, eller blir de for spinkle? (jeg tenker da primært på fiske etter abbor, lake og evt. gjedde...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kjs

Hvordan er de små billig-multiene til slikt fiske? Dvs. de med liten senekapasitet, liten utveksling og minimalt av finesser (ser at du har slike i nettbutikken din Avkroken). Er de brukbare, eller blir de for spinkle? (jeg tenker da primært på fiske etter abbor, lake og evt. gjedde...)

Vet ikke helt hvilke snelle du sikter til, men mener du de miste Shimano Baitrunnerene syntes jeg disse blir alt for store til ismeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke baitrunner - multi ;-)

Jeg tenkte på disse: http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=1010

Skjønner at det ikke er noe for storgjedda, siden den ikke har brems - men funker den greit til enklere ismeite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det var forsåvidt det jeg hadde en mistanke om - men det er greit å få det bekreftet...

Orntli' multi har jeg, men kunne tenkt meg noe enklere til ismeite - noen som har erfaringer med mark-/fluesneller til slikt bruk? Fordeler/ulemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

De er IKKE brukbare. Bare plastræl. Stikker du oppom skal du få dem gratis.

Må huske å fjerne de fra butikken. Skal du ha noe skikkelig må du velge f.eks disse:

http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=1009

er disse snellene HELT håpløse, eller fungerer de så vidt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Vet ikke helt hvilke snelle du sikter til, men mener du de miste Shimano Baitrunnerene syntes jeg disse blir alt for store til ismeite.

Kan du utdype denne litt, Tom Ole. Når du skulle selge baitrunnere uttalte du på spørsmål om de var egnet til isfiske etter gjedde: sitat:knallsnelle til ismeite ja. Bruke dem selv i fjor uten problemer.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Ami

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

De er IKKE brukbare. Bare plastræl. Stikker du oppom skal du få dem gratis.

Må huske å fjerne de fra butikken. Skal du ha noe skikkelig må du velge f.eks disse:

http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=1009

er disse snellene HELT håpløse, eller fungerer de så vidt?

De er HELT håpløse.... så en av de i går når jeg var innom TO...

Det eneste du kan bruke den til å kline på litt lim på den og feste den på en caps eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

sitat:Opprinnelig postet av avkroken

Vet ikke helt hvilke snelle du sikter til, men mener du de miste Shimano Baitrunnerene syntes jeg disse blir alt for store til ismeite.

Kan du utdype denne litt, Tom Ole. Når du skulle selge baitrunnere uttalte du på spørsmål om de var egnet til isfiske etter gjedde: sitat:knallsnelle til ismeite ja. Bruke dem selv i fjor uten problemer.

- Håvard

Gjedde ja, men til abbor syntes jeg de blir noe for store. Men dette blir smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.