Gå til innhold
Fiskersiden

Nøklevann, Kystfisker trenger assistanse


Bunker
 Share

Recommended Posts

Bare lurte på om noen har passert Nøklevann de siste dagene etter at varmen satte inn for godt, og kan si om vannet er isfritt. Eventuellt Skraperudtjern. En kystfisker vurderer nemlig å snuble rundt i skogen for å få sin første ferskvannsart.

EDIT:

Ja, jeg er som sagt i ferd med å forville meg opp i skogen. Dybdekart over Nøklevann er printa ut, og Lake er drømmen, men abbor og gjedde hadde også vært moro. Jeg er HELT grønn i skogen, og tips til dybder metoder, tidspunkt og eventuellt om noen deler av vannet er bedre enn andre mottas med stor takk. Skrapetud kan bli alternativet hvis jeg blir lat, og ikke orker en lang gåtur.

Jeg har søkt og lest meg igjennom forumet, og foreløpig antar jeg bunnmeite med makrell på 20-30 meters dyp, blir greia etter Lake med mindre noen har noen innvendinger. Gjerne natterstid, men det er usikkert om jeg har tid til den slags.

Duppmeite og eventuellt litt denging etter Gjedde og Abbor.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbor kan du nok bare glemme så tidlig på sesongen, tar nok et par uker før den biter på noe som helst igjen. Gjedde bør være mulig. Oppsøk områder med vannliljer og siv. Bruk mort eller makrell som agn. Mort bør være en smal sak å nappe opp nå. For opp med litt havregryn, bruk deig som agn.

husk stålfortommen til gjedda. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.