Gå til innhold
Fiskersiden

Havabbor


Tommy Vik
 Share

Recommended Posts

Gjest fiskefritid

Det er klart at du kan være heldig å få havabbor hele året.

Vi har tatt dem på 3-4 meters dyp i midten av desember. Men det er mer unntaket enn regelen.

Var ute lørdag, men det var bare småtorsk. Har fått rapporter om at småtorsken 1-2 kg har invadert fjorden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre hørt om en kar som hadde satt ulovlige garn etter Sjøørreten i område rundt helgeroa og øyene der. vedkommende hadde tatt 7-8 havabborer på mellom 1 - 1,5 kg. Kjipt at slikt skjer, og at det er så lite oppsyn... Så derfor oppfordrer jeg alle sportsfiskere til å melde fra om slikt. Særlig til de av dere som dorger, som kanskje ser mer om hva som skjer. hater det svineriet. Men havabborene var der i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at du kan være heldig å få havabbor hele året.

Vi har tatt dem på 3-4 meters dyp i midten av desember. Men det er mer unntaket enn regelen.

Var ute lørdag, men det var bare småtorsk. Har fått rapporter om at småtorsken 1-2 kg har invadert fjorden..

Ettersom dette er under Oslo-området bør du kanskje opplyse om at det du henviser til kanskje er en litt annen fjord enn det som normalt ramler inn under Oslo-området (jeg antar da selvsagt at du ikke har vært innover her og fisker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plass som har levert bra med Ha er en plass kalt Pampus i drammensfjorden,men bør nok vente til slutten av mai. Håper kart linken kan hjelpe? http://www.gulesider.no/gsi/map.c?ps=m4&se...X=0&scrollY=234

De jeg har fått der har ikke vert over kiloen,men bra lokalitet. du er nødt til og ha båt.

Grønn 40gr stingsild synes og virke best der,men tar sikkert annet også. Jeg nøyer meg med en fisk som baglimit der. Smaker helt nydelig :rolleyes:

Lykke til med Ha jakten.

Kan vel si at linken ikke viser Pampus da den grunnen ligger mye lenger ut i fjorden!!

Er født og oppvokst 500m fra den lille øya......men er enig i at pampus er bra! kult med en grunne noen hundre meter ut i fjorden hvor man under lavvann kan stå på bunnen, er mye fisk rundt den grunnen!

dette er nok mere riktig:

http://kart.gulesider.no/kart/index.c?mark...llX=0&scrollY=0

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser dere (Espen og Remy) som eksperter på dette området :(

Derfor takker jeg for rådene, hadde vært kjedelig å sitte og fiske etter noe som mest sannsynlig ikke er på plass ennå :D

Tommy drit i sjøfisket å kom deg ut i marka, eller så er du hjertelig velkommen til Hadeland for å fiske stor brunørret, så får du testa bremsen på trouseekeren din :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.