Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor stor ørret?


JohnnyBravo
 Share

Recommended Posts

Gode forutsetninger ihvertfall, særlig påga marflo tilgangen. Det store spm for om et er mange storørret der, er jo om den blir fisekspisende. Det er bare i vann hvor fisken blir fiskespisende over en viss størrelse at man kan snakke omat det er et storørretvann. Men et såpass stort vann med mye næring vil uansett produsere endel fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rune

litt merkelig viss det er gode oppvekstvilkår i vannet og dere ikke har fått småfisk. Kanskje det er de enda større fiskene som er de fiskespisende i dette vannet??

riktig.og det er de jeg skal ta,nighthawk[ :( ]

Men kan virkelig ørret bli 6 kilo ved å spise kun marflo? må de ikke gå over fiskediett for å nå den størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda garnfiske er kultivering, men når du setter garn med spesielt store masker fisker du kun for å få de største ørretene og neppe med tanke på å holde bestanden ved like...ihvertfall tror jeg ikke det var fiskebestanden de tenkte mest på etter jeg har snakket med dem.

Uansett, det må bli en aldri så liten fiskekonkurranse til sommeren mellom spes.43 og toby, eller hva tror du Heitmann[?] Taperen spanderer en solid runde øl. (Så ta med ekstra lommepenger så du får råd[ :( ])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.