Gå til innhold
Fiskersiden

Trollingmotor?


Janne
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern jeg fisker sammen med 40-50 båtfiskere og det er en betydelig overvekt av Yamaha-motorer, både som 4-takt og 2-takt, kan vel ikke være HELT tilfeldig det? Vil også opplyse om at det fLaknes marin 2-taktsolje som er biologisk nedbrytbar - for dere som tenker miljø.

Du Laskefikern....Yamaha på norsk er "jegMÅha"

[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

4-takt innsprøytningsmotorer er å foretrekke da de gjerne tåler litt lavere turtall på tomgang.(ofte er jo problemet at vi kun har en motor og at tomgangshastigheten blir litt høy...(en kan jo sette på en trollingplate på kavitasjonsplata. Ellers så anbefaler jeg å kjøre med en trolling motor og en stor motor. Pga slitasje og sikkerhet.(ps.husk ikke kjøp mindre enn 8hk eller 2syl 4-takt, disse går mye penere enn 1syl firetakt[ :D ] Har hatt Hondamotorer og d virker som de går fint fra 700-800omr og oppover, har Suzuki 70Hk nå hvor jeg kjører tomgangen på 550omr og får da 0,8knop med 2stk 7,9kg rigglodd ute. Perfekt på 595[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har to yahmaha 4taktere på den ene dorgebåten,en 50hk+8hk begge to går som klokker aldri vært noe tull,på den lille båten har jeg en 15hk merkery 2takter nye modelen med revers på gasshåndtaket den har også fungert bra i to år.har også en 5hk honda firetakter den starter¨å går bestandig ,men bråker en del mer en de andre på grunn av en sylinder,andbefaler å kjøpe en med 2sylindere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.