Gå til innhold
Fiskersiden

Tyskerfiskerne på TV2 ikveld 22.30


Recommended Posts

Gjest RexHunt
Føler ikke programmet svarte på de store spørsmålene, eller det ble vel kanskje nevnt i en bisetning.

Ble ikke så mye klokere.

Tja...

Norge tjener penger på dem og i teorien er de ansvarsfulle sportsfiskere, det var det jeg lærte.

Ellers var det mye øldrikking og annet som ikke hadde noe med fisking å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns og programmet va litt "vagt".

Vett ikkje heilt ka eg forventa, men det va iallefall någe annet.

Har en del erfaring med disse tyskerne siden populasjonen dobles på øya mi om sommeren, og da i hovedsak av disse.

Mitt intrykk er at de legger igjen lite penger "klager iallefall konstant over at alt er så dyrt her",

og i tillegg drar de ut for å fiske uansett vær og vind.

Burde kanskje hatt litt båt, bølge, vind teori på den prøven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentar..... not.... hvor var dokumentasjonen på det fortalte. Hvor var historien....... bullshit! :) Synes det blir fler og fler slike dokumentarer.

Repotasje....... ok..... men når du har repotasje om tyskere som reiser til Norge for å fiske, så bør vel det settes av mer enn 2 minutter til akkurat den biten, eller? Ellers så var det jo grei tidtrøyte.

Ellers så er jeg for en prøve for sportsfiskere. Kanskje ikke på det nivået som i Tyskland, men litt sunt folke-/bondevett er det enkelt som hadde trengt å bli påmint om. :)

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ju inte direkt ut som om dom lärt så mycket om C/R. Den stackars lilla örreten fick sig nog en överraskelse när en blev hiva tillbaka.

Enig her. Så også ut som han tok ørreten med tørre hender. Og når tyskerene tar opp alt de får på kroken for å fylle fryseren uten tanke på minstemål, så burde kanskje pensumet vært større. Tror de fleste her kan mer enn det som var pensumet.

En obligatorisk prøve vil ødelegge for de som tar fram stanga 3 ganger i løpet av sommeren, så det støtter jeg ikke. Men å gi ut informasjon om behandling, minstemål osv. av fisk hadde nok vært en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at de kommer til frilandet norge...

De praktiserer ikke sitt fiske her som de gjør i tyskland.....

Ut over det skal jeg ikke begi meg ut på debatten om utenlandske fiskere og jegere i Norge....

Enig her. Så også ut som han tok ørreten med tørre hender. Og når tyskerene tar opp alt de får på kroken for å fylle fryseren uten tanke på minstemål, så burde kanskje pensumet vært større. Tror de fleste her kan mer enn det som var pensumet.

En obligatorisk prøve vil ødelegge for de som tar fram stanga 3 ganger i løpet av sommeren, så det støtter jeg ikke. Men å gi ut informasjon om behandling, minstemål osv. av fisk hadde nok vært en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Det er farlig å la diskusjonen om Tyskere i norge bli for dyp, uten å ha noen tyskere som kan forsvare seg.

Tror nok mange av de som kommer hit IKKE har tatt prøven i Tyskland.

Men jeg kan skrive under på at de legger igjen penger.

Tror bransjene som tjener best er Utleiere, Bensinstasjoner og Fiskeutstyrs forhandlere.

Maten og pilsen har de med seg.

Min mening er at flere utleiere burde bli mer ansvarlige.

Har en nabo som leier ut, han blir ALLTID med dem ut første kvelden.

Viser dem rundt i fjorden og forteller om båtvett o.l.

Så "grovt" som mange utleiere tjener, så burde de kunne ofre en kveld evt. noen timer på sine kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste morro jeg så der var en BORG pilsboks...flinke tyskere som kjenner kvalitets øl..

eller er jo FS brukere flinke da...enten Helv**** bråk med karpe/gjedde og C&R...og nå får tyskera gjennomgå

"bestem dere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som jeg syns var mest morro var at båtskroget mitt (17 fots prosjekt ) og den blå 20 fots sjarken som jeg har til salgs var avbildet helt i slutten av programmet.

Når det gjelder den blå/hvite tre "snekken" de gikk ut så ble jeg fortalt her en dagen at den kjørte over noe fortøyninger og holdt på å knuse en plastbåt når den gikk ifra kai en tidlig morgen. (var nok ikke de samme folka)

Så et lite båtvettkurs hadde nok vært på sin plass ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.