Gå til innhold
Fiskersiden

Resø


Danny
 Share

Recommended Posts

Jeg er så heldig at jeg har blitt invitert med på hyttetur til Resø i helgen. Ingen andre som skal på tur som bryr seg særlig om og fiske, men satser på og få dyppa snøret noen timer. Har forstått det som om dette er et meget bra sted for SØ, men kanskje litt sent i sesongen nå? Noen som har noen hotspots og fluetips og komme med, så sier jeg takk, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å finne hotspots på Resø. De jeg har vært på ligger langs veien og det står vel som regel en og annen å fisker der. Jeg har bare vært der en gang og fikk ingenting, men jfarmen her på forumet har fisket endel i området og vært å spørre. Men tror hans ynglingsflue på dette stedet er "Grå Frede". Jeg vil vel også tro at noen sandreke imitasjoner er vel vært å prøve her. jfarmen's Resø SØ 0dbbd7182fcf07aadf15606e40075200.jpg /frode

Jeg er så heldig at jeg har blitt invitert med på hyttetur til Resø i helgen. Ingen andre som skal på tur som bryr seg særlig om og fiske, men satser på og få dyppa snøret noen timer. Har forstått det som om dette er et meget bra sted for SØ, men kanskje litt sent i sesongen nå? Noen som har noen hotspots og fluetips og komme med, så sier jeg takk, takk B)

Endret av frodeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Fisken på bildet ble tatt da jeg og frodeh fisket på Resø 6 - 8 mai i fjor og da var det godt fiske. Våren kom endel senere i år så jeg vil tro at det fortsatt kan være gode muligheter (har for det meste fisket på våren).

På Resø bro (den første broen du kommer til) står det som regel en hel del mennesker og det er jo fordi det ofte er godt fiske her. Men til tider er det alt for mange - ikke uvanlig å møte 10 stykker som vader/står på land klokken fem på morgenen (i tillegg til 10 stykker i belly/kano/pontong litt lenger ute). Tipset her er å søke opp artikkelen til Jan Furuly her på forumet. Det er store mengder stingsild her som fisken jager, og fluer jeg har hatt suksess med er grå frede og små zonkere. De fleste fisker på nordsiden av broen.

Galtø bro (bro nummer to) ligger ikke så langt etterpå og byr også på godt fiske. Som regel møter man også folk her men, sjelden mer enn et par stykker. Virker som om dette er en litt senere plass enn Resø. Til tider mye stingsild her også men så faktisk ingen rundt påsketider. Er det mye stingsild så vil fluene nevnt over kunne fungere fint. Her fisker man som regel på sørvestsiden av broen og langsmed land.(retning Resø bro). Her kan det være fint med rekeimitasjoner.

Siden jeg ikke har vært der i det siste så kan jeg desverre ikke si noe om forholdene der nå. Senere på sesongen trekker fisken utover i skjærgården (kan ha skjedd allerede), så hvis det virker dødt så ville jeg nok prøvd å kjørt ut til saltø (så langt du kommer). I dette området har jeg desverre ikke fått fisket enda så jeg kan ikke komme med noen tips - men jeg har hvertfall sett endel med stang i hånden der ute på denne tiden.

Det virker vel egentlig som om det er mye SØ i hele skjærgården og har sett fiskere på mange forskjellige steder så du trenger ikke begrense deg til disse stedene. Noe av det som er veldig artig med Resø og Galtø er at det er mye fisk, mulighet for stor fisk og at den vaker ganske mye.

Håper det var til hjelp.

Endret av Jfarmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.