Gå til innhold
Fiskersiden

lucas


poppe
 Share

Recommended Posts

Grei nok den, står godt i strømmen og går fort ned, men kvalifiserer ikke til halleluja rop fra meg.

Fikk kjøpt endel av dem billig, og bruker dem mest over grapsete bunn av økonomiske årsaker. Har fått vesentlig mer fisk på Gadusen og "blekksprut" pilken fra Seahawk, når vi har fisket med dette samtidig i båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Ingen dyr eller fisk går blindt etter føde, spesielt ikke rovdyr:) Store øyne er en gjenkjennelsefaktor som trigger fisken til å ta. Har du to like sluker og den ene med øyne, tror jeg nok du vil ta flest fisk på den med øyne.

Yepp. Er vel ikke i tvil om at mange rovfisk hugger mot øyeregionen.De fleste gjeddene jeg får på wobbler sitter kroka på fremste kroken, og hvorfor har det ellers blitt så populært med skikkelig øyne på store saltvanns streamere ? Kan jo selvfølgelig hende at det har noe med hva somm tiltrekker fiskeren og ikke fisken og gjøre, men.....[?] Jeg har i alle fall vært nøye med å sette på nye øyne på mine pilker, når de originale har ramla av. Tro kan jo som kjent flytte fjell, så det er aldri feil å ha trua på det man agner med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Esox Lucius

sitat:Opprinnelig postet av Havengel

Ingen dyr eller fisk går blindt etter føde, spesielt ikke rovdyr:) Store øyne er en gjenkjennelsefaktor som trigger fisken til å ta. Har du to like sluker og den ene med øyne, tror jeg nok du vil ta flest fisk på den med øyne.

Yepp. Er vel ikke i tvil om at mange rovfisk hugger mot øyeregionen.De fleste gjeddene jeg får på wobbler sitter kroka på fremste kroken, og hvorfor har det ellers blitt så populært med skikkelig øyne på store saltvanns streamere ? Kan jo selvfølgelig hende at det har noe med hva som tiltrekker fiskeren og ikke fisken og gjøre, men.....[?] Jeg har i alle fall vært nøye med å sette på nye øyne på mine pilker, når de originale har ramla av. Tro kan jo som kjent flytte fjell, så det er aldri feil å ha trua på det man agner med??

OOOOPS! Her var det visst noe som kom 2 ganger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.