Gå til innhold
Fiskersiden

SØ eller laks


Recommended Posts

040620062147ciANLqZ8Agz2qJCd3I.jpg?51

Heisan,

fikk denne på en dorgetur torsdag i Oslofjorden. Den var på 2,6 kilo. Før den kom opp av sjøen var jeg sikker på at det var en sjøørret, men når den først var om bord ble jeg litt usikker. Halen kommer dessverre ikke så godt fram her, men den er klart buet. Den er også ganske smal over haleroten (lett å løfte etter halen). Samtidig har den jo prikker under sidelinja, og dessuten plenty prikker på gjellelokket. Også er det noe greier med kjeven som skal være forskjellig, men det husker jeg ikke. Den ligger for øvrig i frysen, skal spises i løpet av uka, så jeg kan sjekke etter andre kjennetegn, hvis noen har tips. Men hva tror dere, egentlig? Kan være pers på SØ, så jeg vil gjerne vite...

Hovedårsaken til at jeg ble usikker er egentlig at den er veldig ulik annen SØ jeg har fått på samme sted. Der er mangeprikka varianter helt dominerende. Denne har langt færre prikker under sidelinja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ganske sikkert at dette er ørret! Likner ikke noen av de laksene jeg har røktet i løpet av ti år :lol:

(Sjelden at brystfinnene er mere slitt enn ryggfinna og sporden på O-laksen)

Dette er nok en ørret som har vært i nærkamp sist høst.

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.