Gå til innhold
Fiskersiden

Drengsrudvann


Don Vito Corleone
 Share

Recommended Posts

Får du ikke dvergmalle der i løpet av en godværskveld i sommer ville jeg sterkt vurdert å finne en annen hobby!

:D Ja vel, nå klarte jeg å blanke der 2 ganger før den satt da...

Men det var ikke så vrient for de jeg fisket sammen med... De fikk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil prøve suteren,så er hvilken type mais diskutert her: http://fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=15457

Det finnes også en liten dam ovenfor Tomra(mellom asker og dikemark) hvor dvergmallen er svert enkel å få. du kan også bruke stekt kyllingvinge og som lokkefor blod fra slakteren blandet med basis lokkefor.

Lykke til! gi tilbakemelding om hvordan fisket gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av tipsene til han som har n.rek. på dvergmalle er først å plukke opp en mort. Trampe den flat. Slippe den ut igjen og legge kroken med mark på den flate morten.

Da skal det ikke ta lang tid før de kommer svømmende og du ser at de tar marken og kan gi raskt tilslag så du lett kan avkroke og slippe uti igjen.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av tipsene til han som har n.rek. på dvergmalle er først å plukke opp en mort. Trampe den flat. Slippe den ut igjen og legge kroken med mark på den flate morten.

Da skal det ikke ta lang tid før de kommer svømmende og du ser at de tar marken og kan gi raskt tilslag så du lett kan avkroke og slippe uti igjen.

;)

Hahaha, veldig bra haha!!! Typisk behandling av mort fra de fleste, behandling som "meitere" prøver å dempe, og bekjempe, toppen av ironi? :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,har tenkt meg en tur til dette vannet.Og da lurte jeg på hva slags fisk som finnes der?Hva slags metoder bruker jeg til suter`n og dvergmalla?Er det bra der nå?Og veibeskrivelse.

Fiska der 1 million ganger, og jeg har fått mort, abbor, malle og ål.

Skal du ha malle er det best på "baksiden" av vannet, dvs du må inn i skogen ved demningen og rusle rundt vannet. Vannet er delt i 2 over demningen og det er det innerste vannet jeg snakker om... Der er det mer myrterreng, og du kan se dem svømme avgårde i vekstgrauten! Husker vi fikk mest malle på rekebiter, kanskje mest fordi da slapp vi all den h***** morten som er av størrelse morteagn der...

Men... veit om bedre mallevann... PM meg i så fall..

Suter er størst og lettest å få i Bondivann nede i Vassbunn. Real markklyse eller kjøttbit er oppskriften der!

Suteren kan du ta med dupp&mais, også det best nær blekkene.

Mais i bondivann=1 milliard mort og sørv!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, veldig bra haha!!! Typisk behandling av mort fra de fleste, behandling som "meitere" prøver å dempe, og bekjempe, toppen av ironi? B)B)

Her må det skilles mellom små mort som det finnes millioner av som ikke lider ved en beskattning til noe agn/lokkefôr og store mort som må behandles pent og settes varsomt tilbake.

Vi (meitere) er ikke fremmed for å bruke fisk som agn.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.