Gå til innhold
Fiskersiden

Ikke lett med SØ fiske om dagen...


Recommended Posts

Har nå fått helt dilla på fiske igjen. Desto mer morsomt er det å ikke få noe. Eller??

Er klart at det er rent lite som er bedre enn å stå å kaste for kanskje få noe.

Spenningen er det ingen som kan ta fra meg, men det er bittet da. Har jo fått en på en pen størrelse(1400g)

og burde være fornøyd med det. Eller burde jeg det?

Jeg er relativt fersk når det gjelder fluefiske og har innsett at jeg har mer å lære der. Mye mer faktisk.

En ting er å mestre kasteteknikk og fluevalg, men jeg har fortsatt den største hindringen foran meg.

Hvordan skal jeg lese hvor ørreten er? Bør jeg ta hensyn til vind, flo eller fjøre, skyer eller sol?

Mitt inntrykk er at det bugner av sild i fjorden nå og jeg skal ha litt om ikke veldig mye flaks for at den skal ta min isteden for alt annet av delikatesser som finnes der ute.

Jeg har vært på 6 forskjellige plasser som vistnok skal være bra plasser for Sø. Min favorittplass har jeg ikke fått et eneste napp på i år(merklig) Tok for 2 sommre siden 68 flotte Sø der, men nå er det dødt som i graven. Jeg har fulgt tips jeg har fått av bekjente, men har ikke vært det helt store der heller. Riktignok var det ekstremt mye vak og veldig mye bitt i dag tidlig, men heller ikke denne gangen fisk jeg gjerne vil ha. For å si det sånn. Fikk vel 10 makrell på 15 minutter. De gikk like fort ut som de kom opp :)

Etter hva jeg har forstått så er det spesiellt sandstrender med langrunnt som skal være SØ plass nr uno.

De plassene jeg har blitt kjent med har veldig mye tang og ujevn bunn. Ikke er det særlig strømninger heller? Står jeg da på feil plasser? Bør jeg finne nye?

Jeg kommer til å bruke et par uker til på å lokalisere nye plasser. Hjelper ikke det vil jeg vurdere å ta en tenkepause eller rett og slett fiske innlands igjen. Jeg bør vel kanskje ta hintet når jeg ikke har sett en eneste fisker på de plassene jeg har vært. Gode plasser er vel som regel fylt opp av ivrige sjelefrender.

Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok en tur unnagjort. Ikke noe fisk nå heller. Fikk natten på meg til å bestemme meg for å fortsette.

Har i dag byttet beite til hvalerlandet. Så i grunn meget bra ut med tanke på strømninger osv der jeg var og kommer til å prøve i morgen tidlig også. Jeg ser floa er på topp rundt 05.52 og regner da ed å være på plass

05.00. Denne gangen blir det sildeimitasjoner på meg.

Hvordan er fisket om dagen for dere andre? Er det noen som vil dele fangstrapporter?

:D:DB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stå på så løsner det etterhvert :)

Det er lenge siden jeg har fått vært ute og fiska nå :D men jeg leser da en og annen rapport på siden her om at fok får SØ i Oslofjorden. De som tas er jo unntaksvis veldig spreke og fine i fasongen. Så når du først får noe nå, så er det nok verdt den ventetiden du har hatt :)

Skitt fiske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal fiske etter flo og fjære, ville jeg anbefalt å starte å fiske 3-4 timer før flotopp. Det er fordi strømmen er sterkest midt i mellom flo og fjære. Ved flotopp og fjære er vannet rolig.

Sildeimitasjoner fisker ofte bra. Men er det heldt dødt, kan du bytte til noe annet (reke/marflo). Jeg tror Perca postet en annen tråd hvor han hadde hell med akuratt dette.

At det er tang og ujevn bunn er ikke noe negativt. Strøm i vannet er alltid en fordel. Ellers tror at på denne tiden kan det være fordet med strender og grunner du fisker på ligger i nærheten av noen dyp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.