Gå til innhold
Fiskersiden

Brunørret i Etneelva


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Det er blitt tatt 4 fisker over 1 kilo over Håfossen i år. Reiser bort på freddag og skal fiske der hele pinsen. (Så antallet har nok dobblet seg på mandag =). Det var litt fleip, men håper vi skal få noe fisk der. Vet att noen fikk 40 fisk på ett døgn der. Ca halvparten var 4-6 hekto, og de mista vist fisk på ca 2 kilo der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 10 months later...

Drar opp igjen favorittråden min her på fiskersiden ;)

Noen som har fått noen brunaurar i etneelva i år?

har berre blitt ein tur på meg, fiska då i sone 25a blei et par 2-300g og ein spreking på ca 500g. Blir muligens nåken turar i helgo, då sikkert å vassenden eller i sørelvo på jakt etter brunaure og sjøaure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Hallo! Desperat østlending her som vurderer en tur over fjellet for å starte elvesesongen litt tidligere i år. Utrolig vakre lever dere har på den kanten av landet! Hvordan ble det med åpning av etneelva 1.mai for ørret? Og hvordan er fisket så tidlig på sesongen? Jeg liker selvfølgelig best å fiske tørt, så noen tips om hvor tidlig en kan treffe på døgnflueklekkinger hadde også vært fint? Andre elver som er verdt å sjekke ut i mai, evt enda tidligere? Vet Suldalslågen åpner tidlig. Hvis noen ikke vil ut med sesnitiv info på forum kan jeg gjerne ta en PM også. :D Blir sannsynligvis bare meg selv på tur.

Endret av winder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Åge Grindheim på mobil 99159966. Han som selger kort til alt over Håfossen. Ganske sikker på att det er åpning der 1. mai. Det jeg ikke er så sikker på er om det er mulig å fiske med tørt der da. Vet det ble tatt kilos fisk på nymfer der i forfjor.

Her er noen brunørret historier fra meg og broderens fisking i Etne: http://home.online.no/~hei-matr/nyfiskeside/Etnejuli.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidlig i mai er det somregel en del smeltevann i disse elvene. sjangsene for å døgnflue klekkinger er minimale, men du kan jo treffe leptoen om du er heldig med været. I etne vil jeg anbefale tungsten nymfer. så tynt dresset som mulig for å få de hurtig ned. Da blir det fisk iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.