Gå til innhold
Fiskersiden

Bellyboat


Eika
 Share

Recommended Posts

jeg og en kamerat var ute og fiska i går (første gang på maange år) så begynte vi og fantasere litt om bellyboat og etter og ha sett på nettet så er de ikke så dyre, får noen ganske heftige til 2000kr har jeg sett

men vil gjerne høre andre sin erfaring med bellyboat føre vi kjøper en hver

så kom gjerne med deres erfaringer med disse

Endret av Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd flere typer, og fant fort ut at den jeg likte best, satt jeg høyest i . bellyen heter drifter eller noe sånt, og merket er Guideline. prinsippet med denne er at det er to potonger med et sete i mellom. sitter høyt (lettere å kaste) og den er lettere å padle enn de vanlige typene jeg har prøvd.

husk lange svømmeføtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd flere typer, og fant fort ut at den jeg likte best, satt jeg høyest i . bellyen heter drifter eller noe sånt, og merket er Guideline. prinsippet med denne er at det er to potonger med et sete i mellom. sitter høyt (lettere å kaste) og den er lettere å padle enn de vanlige typene jeg har prøvd.

husk lange svømmeføtter!

http://www.intersport.no/upload/8851/Inter...iske%202005.pdf <-- den som er på side 23 ? er den jeg har vurdert mest og kjøpe..

http://baardsen.no/catalog/advanced_search...5fdf9cfa3d99400 <-- men når jeg så denne så blei jeg sugen på den.. er første gangen på mange år vi var ute og fiska og det kan hende det bare er en liten periode intressen er på topp og atte den bare blir brukt noen få hanger

Endret av Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det! det er den på side 23. du finner andre båter med samme prinsippet, som og er billigere...

den billigste er helt grei, men du sitter endel dypere. men til å fange interessen din er den god nok i massevis. med mindre du skal flytte deg over større avstander da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det! det er den på side 23. du finner andre båter med samme prinsippet, som og er billigere...

den billigste er helt grei, men du sitter endel dypere. men til å fange interessen din er den god nok i massevis. med mindre du skal flytte deg over større avstander da :D

det blir nok bare i småvann nå i første omgang.. så da tar jeg den billigste..

blir nok oppgraderinger av stang og snelle føre jeg kjøper en bellyboat til 2000kr... stanga er 7-8år gammal og kosta 1500kr med snelle, sene, fortommer, fluer

EDIT: og noen som vet om en nettbutikk som selger små kjøle bokser man kan ha med på en bellyboat ? trenger ikke og være større enn en sixpack med øl

Endret av Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fishcat 4 og Pool 12 Easy Rider. Begge er av typen med pontonger hvor du sitter høyt(lik drifteren). Jeg syns Fishcat 4 er den beste av de, den virker veldig solid.

Det kipe med de U/V bellyene er at du har veldig begrenset beveglighet når det gjelder kasting. Jeg tror du fort vil få lyst på ny :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.