Gå til innhold
Fiskersiden

Kanotur Mosjøen og Tonevann


fiskematre
 Share

Recommended Posts

Var og leigde kano i Mosjøen inatt. Begynte og dorge kl 21 og gikk sørover vannet før vi gikk nord i vannet. Ikke et eneste napp. Tok turen opp til Tonevann, og ved god-neset fikk jeg en 300g. Rett etterpå henger bare wobleren og striper vannet rett ved båten da jeg skal fikse noe på snella, plutslig prøver en fin ørret å ta wobleren!! Men den satt ikke.

Så ble det dødt i tonevann også.

En kjapp tur i Mosjøen igjen var også resultatløst.

Vi dorget med Woblere og sluker frem til kl 01.30. da var kompisen litt lei av regn og ikke et eneste napp.

Jeg mistet mere enn jeg fikk på denne turen. Fikk en fisk, og mista fiskelua på sjøen og stangholderen spente jeg på sjøen når jeg skulle på land etter endt tur :(:mellow:

Men det var hærlig å være ute i regnet en varm sommernatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beveren skremte meg like mye som den pleier å gjøre! Hjelper ikke på at det var bekmørkt!

Jeg hadde en storveis tur!! Fisk blir bare bonus på en slik tur, det må jo ha vært 20 grader i natt, vi svettet og var våte, men vi ble aldri kalde.

Kunne gjærne tatt en liten pause og startet igjen når det lysnet, men kameraten var nok litt lei og våt og da er det ikke vits å fortsette.

Erik; slo meg den tanken også, hadde fluestang med også, men de ble ikke brukt. Men vi hadde bestemt oss for å gi oss snart, så da gadd jeg ikke rigge opp. Lurte litt på å prøve tipset jeg leste om stor streaking caddis med en zulu silver i krokbøyen. Får prøve det neste gang.

Så noen døgnfluer som satt på vannet, var ganske store, men tror ikke de var så store som vulgata. Er det noen døgnfluer som er litt mindre enn vulgata i mosjøen?? Fikk ikke sett dem på nærthold, så kan jo hende at det var vulgata, men så noen i fjor og de mener jeg var større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen døgnfluer som satt på vannet, var ganske store, men tror ikke de var så store som vulgata. Er det noen døgnfluer som er litt mindre enn vulgata i mosjøen?? Fikk ikke sett dem på nærthold, så kan jo hende at det var vulgata, men så noen i fjor og de mener jeg var større.

Mnjaa, vet ikke hva det skulle være... De varierer en del i størrelse ;-)

Vi har hatt bra suksess med å dorge en streaking caddis over Mosjøen tidligere. Kompis fikk en på 800g på dette, bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.