Gå til innhold
Fiskersiden

25.09.04 Gjedde - Steinsfjorden


fiskematre
 Share

Recommended Posts

Espen, Remy, PMA og meg sjøl var idag på gjeddedorging i Steinsfjorden.

Vi reiste av gårde kl 05.00 (Syke folk det der) for å hente båt, dette tok vel 1 tima da PMA hadde visse problemer med å finne fram i "mørke".

Vi begynte vel kanskje å fiske i 08 tiden. Meg og Espen i en båt, og Remy og PMA i den andre. Tok 10 min før jeg hadde min første gjedde noen sinne, 200 g.. IHA!! Bra start!

Etter litt dorging fant vi ut at gjedda sto ved bunnen og skiftet til dyptgående woblere og dyprigg/downrigg.... Vist det er noe som heter det.. Dette ga resultater, jeg og Espen fikk rundt 10 fisk, de aller fleste godt over 3 kg. Mens karpesjefen og PMA drog små gjedder, Remy tror de fikk over 20 stk!(BULL****T!!) Mellom 10cm - 1 kg. Husker ikke Espens største, men tror den var rundt 4 kg. Min Største var 4.15 kg. Vi prøvde litt med fluestanga uten resultater, til og med flue på dyprigg/downrigg[ :) ]

Vi fisket litt rundt på vannet, men det var mere bett på morningen. Før vi tok turen hjem prøvde vi på et litt grunnere parti av vannet, der PMA (Mer passende med PMS før dette) tok dagens største gjedde på jerk, 4,63 kg.

Etter en glimrende dag med sol og masse fisk drog vi hjem i 18 tia.

Remy legger nok ut bilder ved anledning..

Takker 3 hyggelige karer for en fin dag!!

PS. eg skreiv på "Norsk" eg Remy, sånn at du skjønne ka eg skrive[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.