Gå til innhold
Fiskersiden

Funnefoss, 26.09


stein
 Share

Recommended Posts

Jeg hadde alt klappet og klart til en lang fisketur på søndag. Vel det ble ikke helt sånn. På natta bråvåknet jeg og rakk akkurat ramma. Det ble starten på skytteltrafikk mellom seng og do. Etter at det roet seg ble jeg sovende til ca 13:00. Slapp som få, men fremdeles lysten på en tur ut. Etter å fått i seg litt tørrfor og vann, og magen ikke protesterte alt for mye så valgte jeg å ta en tur. Det måtte bli en kort tur i tillfelle magen slo seg vrang igjen. Så jeg valgte Funnefossen for å se om det var noe harr der. Rigget opp med avondupp og agnet med maggot. Den første halvtimen var det ikke respons, men så plutselig hogg det til. Jeg fikk satt kroken og en bra figth startet. Ørret ? Stam ? Etter å latt fisken kjøre fra seg så ser jeg det er en stam. Lander den og den veier 1130g, og er 47cm lang. Ble overrasket over den gode figthen den gav.

Litt senere får jeg fisk igjen. Det spreller vilt. Laue ny pers 55g.

Så begynner magen å fortelle meg at nå har du fisket nok. Jeg rekker hjem i tide. Nå er det slutt på alt overskudd så jeg tar en tidlig kveld.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.