Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken kutling?


Recommended Posts

Var på familietur på hytta i helgen og testet microkroken litt. Det ble en del kutlinger (nesten alt svartkutlinger), deriblant disse to:

http://home.online.no/~lenheier/fiskebilde...Type=&pExPic=0;

(Jeg endte opp med å bare legge ut en link da jeg ikke fikk til å legge ut bilde...)

Spørsmålet mitt er:

er den øverste en sandkutling? Jeg er nesten sikker på at den nederste er en svartkutling, men dere kutlingeksperter der ute kan jo bekrefte det også. Dette var de to minste, og den antatte sandkutlingen veide bare 0,5 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest sjefsfeskern

På det øverste bildet, der de to ligger oppå hverandre, ser det ut som om den øverste ihvertfall ikke er svartkutling, da avstanden mellom ryggfinnene er for stor. Men på det nederste bildet ser jeg en svartkutling nærmest linsa. Er du sikker på at du ikke har feil fisk i fokus på det andre/nederste bildet Ole Håkon?

Endret av sjefsfeskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det øverste bildet, der de to ligger oppå hverandre, ser det ut som om den øverste ihvertfall ikke er svartkutling, da avstanden mellom ryggfinnene er for stor. Men på det nederste bildet ser jeg en svartkutling nærmest linsa. Er du sikker på at du ikke har feil fisk i fokus på det andre/nederste bildet Ole Håkon?

På det nederste bildet er helt riktig svartkutlingen i fokus, da det jo ble litt dissens i starten av tråden om hvorvidt denne faktisk var en svartkutling.

Nederste er 100% svartkutling.

Den øverste er vanskelig å si, kan jo forstørre opp bilde og telle skjell, blir mye lettere da.

Har du et bilde hvor den øverste er i fokus.

Jeg har ikke noe bedre bilde av den mulige sandkutlingen enn det øverste av de to bildene gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.