Gå til innhold
Fiskersiden

Kun 1989.4 km...


Perca
 Share

Recommended Posts

Nå er det like før jeg får kveite..! :rolleyes:

Om få dager drar jeg til Sørøya! Og der skal jeg ha kveite!!! Og det er ikke så veldig langt å kjøre, bare 1989,4 km i følge visveg.no :rolleyes:

soeroeya.jpg

Nå er ny bil innkjøpt...

mb211.jpg

Så nå skal bare tanken fylles og så drar Fruen og jeg.

Dere får ha en fin fiskesommer alle sammen og så skal jeg fortelle om suksessen/fiaskoen når jeg kommer hjem. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man drite seg ut så skal det gjøres med stil... ;)

Fruen skal være med så jeg skal ihvertfall ordna meg "haill"... ;) Men det er jo ikke årntli kveitehaill, så da har jeg ihvertfall noe å skylde på om kveita ikke er i det medgjørlige hjørnet...

Men denne gangen er det ikke spørsmål om jeg får kveite... Spørsmålet er bare hvor stor og hvor mange... :P

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke årntli kveitehaill, så da har jeg ihvertfall noe å skylde på om kveita ikke er i det medgjørlige hjørnet...

Men denne gangen er det ikke spørsmål om jeg får kveite... Spørsmålet er bare hvor stor og hvor mange... ;)

hva er ordentlig kveitehaill da? nei forresten, jeg vil ikke vite det...

du må ha en spennede tur! gleder meg allerede til rapporten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos Perca en tur i kveld og drukket kaffe.

Glana på det nye gliset hans.....fin kjerre med mye stæsj i....blir nok en behagelig tur til sørøya med den

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merce E-klasse stv.? Spesifikasjoner? hvor mye kostet herligheten? :)
Det prøvde jeg å dra ut av Perca....men nei....kosta penger var nærmeste jeg kom

CDI 220 commonrail.....7 seter ...bilen hadde alt utenom gps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle lykkeønskninger!

Jeg har akkurat fått telefon fra kompisen som er på Sørøya nå... Han tok ei kveite på 7 kg i går på seifilet og en 2 kilos i dag på gummimark... Å fyttirakker`n hvor sakte timene går når man får slike meldinger og er en smule fiskesugen... At to arbeidsdager kan være så lange ante jeg ikke!

Ellers så var det ikke så mye og skryte av.

Masse småsei på 3/4 kilo til 2 kilo (Agn B) ) og veldig mye fin hyse 2 kg+, noen torsk, men ingen store (7 kg) og bra med steinbitt opp til 6 kilo. Og så selvfølgelig en del små bånnhomser (brosme). Det har begynt å dukke opp noe langer der også, men disse er ynkelig små. De minste er ikke større enn en wienerwurst og de største har problemer med å passere kiloen.

Selv om du, kim andre, i utgangspunktet ikke ønsket å vite hva "årntli" kveitehaill var så kanskje andre her lurer på hva det egentlig er. Årntli kveitehaill er å "ha seg" med ei som du ikke er gift med... :D Og som du skjønner så kan jeg ikke fixe det på denne turen... :D Og de som er litt observante skjønner at jeg aldri har ordna meg med skikkelig kveitehaill på mine fisketurer. :rolleyes:

Og jeg har ikke glemt at det er en konkurranse på gang Hr Wallmann! Jeg starter turen med 4 tomme minnebrikker og to fotoapparater... 4 nyoverhalte Penn sneller, 4 havfiskestenger 30-50 lbs, "et halvt tonn" med pilker, søkker og annet stæsj, 6 liter rødvin til Fruen og "en" uttaker til far... :) Og selvfølgelig "noen" vanlige kasteslukstenger til sjø og ferskvann. Maskoten (elgbikja) skal også være med! Heldigvis så skal eldste sneipen være hjemme og passe abborstøveren, for hun kan ikke oppføre seg ute blandt folk!

Er det noen som lurer på hvorfor jeg har kjøpt stasjonsvogn..? :)

Endret av Perca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.