Gå til innhold
Fiskersiden

Loen sone 2


amnesia
 Share

Recommended Posts

va en tur i loen elva sone 2 i dag. har aldri fiska der, men har forstått det sånn at det er lite folk frå bergen sportsfiskere som vil fiske der. sona virka spennandes med fleire flotte standplassa for laks. sterk straum, men eg likte sona. fiska i 15 minutt før det hogg til å etter en sterk kamp i sterk straum kunne eg håve en laks på 6.8kg å 91cm. trur nok den hadde vorew over 8kg hadde den voert nygått. fisken hadde nok stått på elva ei stund for den va ikkje heilt blank. so etter 15min va det berre å reise heim igjen. du har lov å ta 5 fisk totalt på eit døgn der, men kun en laks over 3kg. trur ikkje der er sø so langt framme no so eg tok ikkje kjangsen på å kroke en laks å sleppe ut skadd fisk når eg fiska med makk. reise inn igjen til klokka 17 i morga når nytt kort starta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å , Nå ble jeg missunelig :D Loen er en utrolig fin elv å fiske i, spesielt nedre del. Jeg har hatt kort i sone 2, men aldri fiska der, det er jo flott at det står fisk der oppe allerede nå, og du skal ikke se bort ifra at det kan stå grov sjøørret der oppe, det har virket som om de store fiskene går på tidlig, og at de kommer sammen. Ifjord fiska vi loen fra 18 juli, og fikk grov laks og sjø ørret om hverandre, i samme høl, så ørreten er nok mulig ja.

Kjempe gøy med rapport derfra, det hadde vært fint med rapport fra nedre sone også, jeg skal ikke dit i år, men det er gøy å høre om hva som blir tatt der...

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt fikk vi, og mista flere store laks den 18 i fjor, og det er ikke første gang, så alt har vel ikke gått forbi :D , ellers er det jo rett og slett et veldig brasjø ørret fiske der, som er grunnen til at jeg har reist opp. problemet er bare prisen på nedre sone, den er helt rå, så jeg kan godt forstå at du fisker øvre.

Hvor tok laksen, rett opå oppsida av broa, eller lengre oppe, er det mye vann og farge på elva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

va en tur inn til sone 2 onsdag. elva var enorm so fiske var vanskelig der. fikk meg en sø på 1.5kg på makk i nederste hølen

Loen er en fantastisk elv ja! Det er min ubestridte favorittelv. Lurefiske med flue på nedresone er alltid årets høydepunkt. Sone 2 er dessverre for lite fisket, men det er masse fine høler der. Jeg har et døgn der i år, 16.juli, før turen går videre til Stryn en uke. Jeg håper det kanskje blir en mulighet senere også når sjøørreten regjerer :) Det er ihvertfall mulig å få seg noen kort i sone 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.