Gå til innhold
Fiskersiden

Første Meitetur ever for Cato og meg EPILOG


Remy
 Share

Recommended Posts

Tja, hvor skal jeg starte. Disse 30 timene med fiske har gjort mye. Kan vel si at jeg har kommet meg fra å trampe over til kommunistene og følt varmen der til å spurte tilbake til kapitlaistene. Å fryd å jubel er jeg glad.......

Vel, de siste 30 timene av mitt liv foregikk som følger... Var på plass ca 15 og foret opp med GOD tro på at her er det karpe, og nå skal det bli karpe. Etter å ha foret opp 5 steder, kastet jeg ut to 2,75lbs matchstenger med boltrig og 3 og 4 stk foamais på en hairrig. La dette så nærme fôret som mulig. Så foret jeg litt eksrta med formais som jeg også agnet med. Den 3 stanga fikk bolis som Tom Ole sendte med oss for å prøve ut i dette vannet. La denne ved noen liljeblader (2 av de 5 som var igjen) og foret med noen boilies på toppen av grunnforet. Så satt jeg med ned. Faktisk var det idyllisk på dagen, varmt og godt i sola og vindstille. Og jeg som bare gledet meg til å høre nappalarmene hyle for fulle mugger. Tiden gikk og lite skjedde. Etterhvert (1,5t) begynte jeg å kjede meg voldsomt så jeg fant en 4,5 meter meitestang i komrad kommubagen til Ulf (som han var snill og lånte meg) og fisket med en 14 krok og mais, toppknytt. Fikk vel en 40 fisk ca. Sørv, mort, og et par små brasmer. Så ble jeg lei og kjedet meg igjen. Da startet jeg og klater litt i trær, og etter å ha kløyva to trær med rævva klarte jeg endelig å komme opp. Etter å ha speidet i ca 10 min så jeg karpa mi. Der var den, bare 45 meter unna krokene... Gud veit hvor stor den var, men 7 - 8, men for sikkerhets skyld sier vi 5 - 8, uansett, grei nok for meg. Sola var på vei ned, myggen kom frem og jeg satte meg ned for å forberede kveldsforingen.

swim.jpg

Mens jeg satt og blandet for kom en pent kledd herremann travende igjennom skaugen. Først trodde jeg det var noen som hadde gått seg bort, før jeg skjønte at han visste hva jeg drev med. Dette var Lak (husker ikke navnet ditt [:I]) som kom innom på veien hjemover. Det var hyggelig med litt selskap for jeg holdt på å kjede meg i hjel. Så vi satt og pratet mens jeg foret, byttet agn og kastet ut igjen..... Det gikk vel fort en time og sola datt bak åsen og lak dro videre hjemover. Nå var det mørkt, og Cato som skulle komme kl 18 - 19 kom 22, eller rundt der...

Etter litt om og med fikk han ut to stenger, en med formais en med bolies. Dum som han var gadd han ikke ta med soveposen, hahaha, for det var KALDT!"!! Så mens jeg krøp nedi min kjære kapitalistiske sovepose i komrad Fox stolen og hadde det godt og varmt, satt Cato med lue,votter og hals og frøs :) Etter en 1,5 time kjedet vel Cato seg så sinnsykt han og at han tok stanga og på festet vi samme krok, men denne gangen med antenne dupp og cracklight! Cato var IMPONERT over antennedupp med cracklight.... Uansett, fisket var bra og Cato halte og dro fisk. Hehe.. Masse sørv, og plutselig en flire, og deretter dagens og turens støste brasme. 430gr ;) Cato gjorde store øyne og prøvde å skjule gleden han kjente sprudlet inni seg. Men så dabbet dette fisket av og vi ble sittende og bable, surfe på nettet på mobiler (sånn som kapitalister gjør) og høre på radio. Så plutselig knarret det i snella til Cato. Begge to hoppet opp og stirret intensivt på snella og ventet på mer. Men mer kom ikke, mer var på ferie så vi satte oss ned igjen. Så kom ole lukkøye og det ble mørkt.

brasme.jpg

Rundt kl 04 gikk Cato i bilen for å få varmen i seg, rundt 06 kom han tilbake, rigget ned og dro. Jeg stod opp og gjorde et kjapt agnbytte, ny morgenforing og kastet ut. Så gikk jeg meg en tur hit og ditt og fisket litt. Fikk laue, sørv, mort, abbor, gjedde, brasme og flire :P Mange arter i det vannet.... Vel tilbake ved "swimen" og akkurat i det jeg satte meg ned HYLTE det i den ene nappvarsleren. Jeg nærmest datt ut av stolen og tok tak i den løpske stanga og dro til... Null nix nada niet nope ingenting... Skuffende satte jeg meg ned igjen og tenkte at det var det....

I fortvilelsen over at fisken ikke satt begynte jeg å tenke på hva jeg hadde gjort. Jeg begynte å se meg rundt. Første gang jeg var på fisketur uten fluestanga til og med.... Jeg felte en tåre, kjente klumpen i halsen og innså at jeg hadde gått meg bort... stille sang jeg "I've been walking on the darkside, have I been there too long? When will I see the light again, or have the darkside taking me home!....." som plutselig bevege seg over i lystige toner som

Ruski ruski, komrad korad, putin er ikke så bra som stalin.. komrad komrad, ruski ruski"

HOLD IT!!!! Nå skjønte jeg det. Jeg hadde godt for langt. Var det Tom Ole sin kaffe? Eller Frisch sin telepati? Eller Thomas sine boiliebløtekaker jeg fikk tilsendt nå og da?? Eller var det ingen av de delene??? Ikke vet jeg, men jeg skjønte noe måtte gjøres.

Reddnigen: I sekken hadde jeg heldigvis en fluesnelle. Denne gikk rett på en lettspinstang, og etter å ha kjent på fluesnøret igjen ante jeg mitt gamle jeg..... Humøret steg og istedenfor "komrad komrad, ruski ruski", sang jeg på "She's so hiiiiiihhhhgggg, like cleaopatra....." og skjønte at jeg var tilbake på rett kjøl etter å ha lest på et formu at fluefiskere liker Kurt Nilsen....

Vel, back to the fishing..... Timene gik og sola kom opp, endelig fikk jeg varmen tilbake. Jegbestemte meg for å utforske den safen som lå i vannkanten, jeg og Cato diskuterete på natta om den var sprengt eller ikke. Vel, åpen er den, med makt, og døra lå rett under stengene mine, mitt i "swimen" min. Hmmmm. kriminelle folk her i traktene ja.... og i det jeg skulle sette meg ned, satt jeg meg nesten på denne:

sproyte.jpg

HALLO! 3 stk til og med. 3 herionsprøyter, en sprengt safe, jommen sa jeg idyllisk!!! Not, det er å skummelt å drive med karpefiske.... Så nærmet klokken seg seks, og jeg hørte noe lavmæl krangling oppe ved bilen min. Så jeg går sakte opp og ser to junkies som prøver å bryte seg inn på passasjersiden. Som vanlig eksploderer jeg i sinne og det som skjedde måtte bare skje. Etter denne episoden løp jeg ned, pakket utstyret i en fei og kjørte rett til legevakten på moss sykehus for å få renset kuttet jeg fikk av ene junkiens tenner. Og ikke f om jeg ville tilbake for å fiske mer der, med hevnlystne narkomane ****skap luskende rundt i mørket med øks og kniver.....

Når jeg kommer hjem, ser jeg at ene merket på bilen er rivd av, og alle fire ventilcaps er borte. Det vannet der kan hvem som helst få gratis av meg, fy for ett SLUM høl det ligger i....

Men men.. Alt i alt.. Kult med et run på karpa, kult med 7 arter i ett lite vann, deilig vær, sol, Cato litt kort økt, deilig å være tilbake på riktig side (for nå) og kjipt med vanskelig låsetrommel på bilen, kutt fra kjeften til en stygg narkis og kjipt med en avbrutt fisketur på den måten... Sikkert nå karpa er og tygger foret mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.