Gå til innhold
Fiskersiden

Hansens røykeri


Lie
 Share

Recommended Posts

Skulle hente fisken fra Hansens røykeri i Drammen i dag tidlig. Det ville vise seg å bli en ubehagelig opplevelse. Det første som møter meg når jeg står ved ekspedisjonen er dette skiltet. (dårlig bilde siden det ble tatt med mobilkamera)

De skulle ha 1640.- for 16 kilo fisk. Jeg hadde bare med meg 1500.- (trodde det skulle holde), men NEI. Så jeg prøver å prute meg ned til 1500.- uten at det hjalp. Det var bare å betale det..

Fikk ikke lastet opp bildet men det som sto på det var dette:

Siterer: "Vær så vennlig: Snakk til meg på en høfflig og elskverdig måte, uten å heve stemmen og uten på noen måte å irritere meg." "Hos mennesker i min alder kan motsigelser, innvendinger eller an annen form for ubehersket oppførsel frenkalle for høyt blodtrykk og for mye magesyre, og da kan jeg veldig lett bli ubehagelig"

Snakk om serviceminded røykeri.... første og siste gang jeg røyker fisken min der.. sykt dyrt var det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert fisk til røyking hos laks- og viltsentralen i Oslo de siste årene, og foreløpig vært godt fornøyd hver gang. Men har hørt en del posistivt om Hansens Røkeri i Drammen, så det er du mulig du var der på en dårlig dag. Uansett var det veldig dyrt!

Har forhørt meg litt selv, og de ringte meg fra Laks og Viltsentralen etter jeg maila til dem: De har nå slutta å ta inn fisk til røyking for privatpersoner (pålegg fra Mattilsynet), og de kommer heller ikke til å tilby dette i framtida. Jeg ringte også til Hansens Røkeri, og dama som svarte mente det ville bli ca 60 kr kiloen (+evt. litt ekstra for vakuumpakking). Hvis det er som du antyder skal jeg hvertfall ikke levere laksene der! Jeg nevnte forresten at jeg evt. kom til å levere rundfryst fisk, så du har jaggu betalt nok, Lie! Ville jaggu klaga var jeg deg..

Da står jeg igjen med Grorud Fisk og Vilt som leverer videre til Fiskehallen. Jeg ble anbefalt å vente med å levere fisken til det blei kaldere i været, ellers blei visst "fisken like mye kokt som røkt".. Fins vel muligens andre også, men det er de jeg har spora opp rundt tigerstaden. De mindre fiskene skal jeg røyke sjøl.

Edit: Legger ut bildet du hadde fått lagt ut på fluefiske.net, Lie:

270720062338FbWS3HQppSo6F96MS9.JPG?96

Endret av Wire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte noe fisk en gang til en butikk som ligger i en tverrgate til torggata, ikke langt fra Rockefeller..

Helt greit og grei pris...Men de hadde det nok for varmt i lokalene sine, for fisken var halvveis varmrøyket.

Uansett, fisken var knallgod!

Endret av rug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte noe fisk en gang til en butikk som ligger i en tverrgate til torggata, ikke langt fra Rockefeller..

Helt greit og grei pris...Men de hadde det nok for varmt i lokalene sine, for fisken var halvveis varmrøyket.

Uansett, fisken var knallgod!

Det var nok Laks og Viltsentralen. De er kjent for å være best, men har som nevnt sluttet for privatpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhørt meg litt selv, og de ringte meg fra Laks og Viltsentralen etter jeg maila til dem: De har nå slutta å ta inn fisk til røyking for privatpersoner (pålegg fra Mattilsynet), og de kommer heller ikke til å tilby dette i framtida. Jeg ringte også til Hansens Røkeri, og dama som svarte mente det ville bli ca 60 kr kiloen (+evt. litt ekstra for vakuumpakking). Hvis det er som du antyder skal jeg hvertfall ikke levere laksene der! Jeg nevnte forresten at jeg evt. kom til å levere rundfryst fisk, så du har jaggu betalt nok, Lie! Ville jaggu klaga var jeg deg..

Da står jeg igjen med Grorud Fisk og Vilt som leverer videre til Fiskehallen. Jeg ble anbefalt å vente med å levere fisken til det blei kaldere i været, ellers blei visst "fisken like mye kokt som røkt".. Fins vel muligens andre også, men det er de jeg har spora opp rundt tigerstaden. De mindre fiskene skal jeg røyke sjøl.

Edit: Legger ut bildet du hadde fått lagt ut på fluefiske.net, Lie:

270720062338FbWS3HQppSo6F96MS9.JPG?96

Takk :unsure: er ikke så data kyndig ennå at jeg fikset å få fram bildet her på forumet. Men til neste gang skal jeg velge et lite røkeri. Aldir mer Hansens røkeri :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan hjemmeGRAVING av laks anbefales på det sterkeste, men ja - jeg har forståelse for at fortsatt noen liker røket fisk fremfor gravet. Hjemmegraving er forholdsvis ukomplisert, veldig billig og resultatet (ja, igjen nevner jeg at dette selvsagt er smak og behag) blir veeeeeldig god fisk. Akkompagnert av en god hjemmelaget sennepsaus -> Mmmmmmm....

(Om ønskelig kan jeg kanskje få laget en kjapp artikkel om hvordan jeg hjemmegraver litt nærmer jul når slikt blir mer aktuelt. Tror jeg har bildemateriale fra i fjor på det. Ellers finnes gode oppskrifter også på flere matsider på nett. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.