Gå til innhold
Fiskersiden

Satelitt signal til flere tvèr


maxima
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har forslag til hvordan det kan gjøres ``?

I.flg Viasat måtte man ha gullpakke og tvillingkort for å få det til. Canaldigital ville ha 119,- for utleie av ekstra dekoder og kort.

Må det gjøres så vanskelig `?

Med kabel er det jo ikke så vanskelig. Bare en splitter og ting funker. Går ikke det med dekodere ?

Fikk tips om at det fantes trådløse dekodere som kunne fixe biffen, men de koster kanskje litt ?

Jeg har forresten tilgang til en ekstra dekoder, men fra feil selskap . Funker det med ekstra kort ?

Eller må man kun se samme program i det andre rommet. Blir ikke så mange fotballkampene da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Bruker en trådløs antenne/sender.

Bakdelen er at du da må se samme kanal på begge tv'er, men du kan bytte kanal gjennom senderen, så om du skal ha en i stua og en på soverommet f.eks... :D - så er vår løsning grei.

Jeg fikk min i gave, så jeg har ikke peil hvor den finnes, men den er av merket Giga Air 20T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en trådløs antenne/sender.

Bakdelen er at du da må se samme kanal på begge tv'er, men du kan bytte kanal gjennom senderen, så om du skal ha en i stua og en på soverommet f.eks... :D - så er vår løsning grei.

Jeg fikk min i gave, så jeg har ikke peil hvor den finnes, men den er av merket Giga Air 20T

Takk for tipset. Jeg fant den ikke i Norge riktignok, men ser ut til at den kan skaffes i sverige hvertfall. Det er nå noe hvertfaoll, selv om det hadde vært fint å kunne se forskjellige kanaler. Får kanskje hive på en anntenne til å ta inn det som går på den, så kan man se noe forskjellig hvertfall.

Syntes satelittgreiene er rimelig tungvint, dyrt og lite brukervennlig, hvertfall i forhold til Kabel som jeg har hatt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så klarer du ikke å splitte forskjellig signal, Så om man har to tver og vil se på tv2 på den ene og discovery på den andre så krever dette at man har en spesiell dekoder eller ett tvillinghode (hode med 2 utganger).

Det man kan gjøre er jo da selvfølgelig at man ser på samme kanal på 2 tver, i alle fall en kanal med samme vertikal frekvens.

Har du viasat og 1 canal digital abo så går det vel ann å ordne, de kjører jo på forskjellig satelitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Det jeg har opplevd med min, er at det trådløse nettvarket kan skape noen forstyrrelser på tv signalene. Men det er opp og ned, noen dager 100% og andre dager helt på trynet, må da slå av nettverksrouter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.