Gå til innhold
Fiskersiden

Knalltur til Mandalselva.


Helge S
 Share

Recommended Posts

Ja, var et døgn på fuskeland d. Mye vann, 110 kubikk. Sank fra morgenen av idag, men fortsatt høy vannføring.

Ble 4 fisk, 1 på flue og 3 på makk. Mistet flere på flue igår. Fiskene tok nære land, brukte flytesnøre på fluestanga. Samtlige fisk var fulle av lus. Kom en grusom vind idag som gjorde fluekastinga til en risikosport..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder altså, nå ser jeg frem til å komme meg ned i slutten av mnd.

Fy å f*** og vannet steig da dere var på Fuskeland A.

Også ErikR da med fluestanga, men ingen av de fiskene ble vel tatt på flue, artig cøntrykar heheheheeh

og knallbilde av dagens blideste gutt, kan tror han har en feell goooddd feeling !!! Og det er ikke noe rart.

Synd vi ikke fikk til noe felles treff i år, men vi får håpe for neste sesong og at de da ikke gjør det så komplisert som de hadde lagt opp til i år.

Det er bare å gratulerer dere alle sammen. Og er det noen som kan sine vall i mandal så må det være Helge og Even.

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder altså, nå ser jeg frem til å komme meg ned i slutten av mnd.

Fy å f*** og vannet steig da dere var på Fuskeland A.

Også ErikR da med fluestanga, men ingen av de fiskene ble vel tatt på flue, artig cøntrykar heheheheeh

Jo da Erik, din namnebror presterte med fluestanga denne kvelden, men han er i ferd med å utvikle seg til ein komplett sportsfisker med fleire fangstmuligheter enn berre flue. Sjølv er eg allerede byrja tenka, og drauma, om neste Mandalstur.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da Erik, din namnebror presterte med fluestanga denne kvelden, men han er i ferd med å utvikle seg til ein komplett sportsfisker med fleire fangstmuligheter enn berre flue. Sjølv er eg allerede byrja tenka, og drauma, om neste Mandalstur.

Synes han meldte de inn til meg på mark og wobbler jeg gitt, men men. Kjekk kar er det da uansett. :D:D

og cøntry kan karen synge og spille og så kan han binde fluer

Og som du skriver allsidighet gir større grunnlag og kunnskap.

Du må gratulerer med turens største Even, du har en tendens til å få den. Tror du fikk premie for det i fjor. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gratulerer med turens største Even, du har en tendens til å få den. Tror du fikk premie for det i fjor. :D

Stemmer det, kompis! Premien er jo blitt reine bibelen for meg, ligger på nattbordet og har inspirert til mang ein urolig fiskedraum siste året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niiiiiiice! :lol: andre forhold en då eg var med i vertfall! haha.. :lol: "Even goes Chillmode" ser eg!! er jo så lat at han ikkje orka og stå! *ler*

:lol: Ja, fiske over fleire dager med 25-30 grader i skyggen gjer ein ganske chilled, og ein gammal stakker som meg treng å sitta godt. Dette var dei forholda eg gjerne ville du skulle få då du var med sist, men kanskje det byr seg ein ny anledning seinare. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt dårlig gjort med en slik rapport, med så fine bilder, så mange fisk. Jeg blir helt grønn av misunnelse. Allikevel er det godt at det er noen som kan oppleve flotte dager ved en flott elv. Jeg derimot er stucked med mitt nye lakseutsyr i numedalslågen som rett og slett bare er en varm pytt med lite fisk. Det var nok en skikkelig flott tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist Helge og Even.

Flotte bilder dere fikk tatt, og hvilket kjempefiske dere hadde :lol:

Det var guttungen min som dere knipset bilde av på Hauge A, han er meget stolt over fangsten og ikke minst over at bildet er lagt ut her på forumet.

Vi fikk 6 stk lakser totalt, alle mellom 1 og 1,5 kilo, det ble desverre ikke flere på junior, han reiste heim på ettermiddagen.

Vi fikk testet om lavvoen holdt tett, det gjorde den, HELDIGVIS! Skikkelig uvær den ene natta, huff og huff.

En flott tur var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist Helge og Even.

Flotte bilder dere fikk tatt, og hvilket kjempefiske dere hadde :lol:

Det var guttungen min som dere knipset bilde av på Hauge A, han er meget stolt over fangsten og ikke minst over at bildet er lagt ut her på forumet.

Vi fikk 6 stk lakser totalt, alle mellom 1 og 1,5 kilo, det ble desverre ikke flere på junior, han reiste heim på ettermiddagen.

Vi fikk testet om lavvoen holdt tett, det gjorde den, HELDIGVIS! Skikkelig uvær den ene natta, huff og huff.

En flott tur var det :)

:) Takk for sist, Smooth. Det var nokre våte dager, men det tåler vi så lenge fisket er bra. Eg vil nytta høvet til å helsa til junioren din, der har vi ein god arvtaker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder gutter!

Alltid hyggelig å fiske ilag med dere og takk for 2 meget hyggelige kvelder!

Men walmann da!! tror du ikke jeg tar dem på flue;)

makkfiske kan jeg lite om og da benytter jeg gjerne anledningen til å lære av mestere;)

digget forøvrig den laksen jeg fikk på flue. den fikk jeg på fuskeland b. fisket da sammen med en morsk og frekk tysker (for et sjokk!!). bablet noe om jeg hadde fiskekort og spurte om å få se det. det viste jeg ham selvsagt ikke.men uansett så viste det seg at han hadde vært i elva i 14 dager is trekk og kun fått EN laks!! kanskje ikke så rart han plasket værre enn et polsk voldtektsoffer på danskeferja og trodde han var verdensmester i det meste..

jeg gikk opp og fisket ned strekket da laksen satt rett utenfor der tyskeren satt og slappet av. ble plutselig veldig furten og bablet noe om hvor liten laksen min var- det var den, men ikke 1 kg som han trodde. den ble veid til 1,9 kg. ifølge helge reiste han hjem tidlig neste dag..

slike folk bør holde seg unna alle lakseelver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.