Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde,gjørs,abborfisketur 02.10.04


Gjest JørgenØ
 Share

Recommended Posts

Gjest sjefsfeskern

Jeg og en kompis tok en fisketur på Isesjø i dag. Var ute kl 10.00 i dag, det var ganske dårlig bett i dag, tror det gikk tre timer før første fisk ble halet i land. Fiskekompisen min fikk to gjørs på rundt 6-700 gram,tre gjedder på kiloen og tre abbor, største på 710 gram i løpet av 9 timers fiske. jeg fikk ingenting før vi hadde fisket i sju timer, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Fikk nesten sjokk da det plutselig hogg til i stanga etter evigheter uten napp, og etter en fem minutters kamp kom gjedda opp. Vekta viste 6,44 kg, den var fet og rund, inni gapet så jeg finnen til en liten abbor som gjedda nettop hadde spist, og magen struttet av fisk som man ofte ser.Den ble slevfølgelig sluppet pent ut igjen og fisket fortsatte. Det gikk ikke mer enn ti minutter før det hogg til i stanga mi igjen, og denne fisken var det mer fart i.Den hadde et par skikkelige utras før jeg etterhvert fikk dratt den inn til båten.Da jeg skulle ta tak i fisken og løfte den opp, våknet den til liv igjen, og plutselig ble det lett.... Snappsvirvelen var rettet ut, og wobbleren lå og fløt i vannskorpa, og jeg sa f..n i h.....e. Skjønner ikke helt hvorfor hempa hadde løsnet og rettet seg ut, har brukt de samme snappvirvlene i lange tider uten problemer, men skitt au, dritt skjer. Tipper gjedda veide rundt 7-8 kg, og kan jo med dette si at turen ble minneverdig til slutt allikevel.[ :D ]

sjefsfisker.jpg

sjefsfisker1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjefsfeskern

Jeg bruker Elbe sine Ferskvannssnapphvirvler str 6, de skrår litt ut i enden, har aldri hatt problemer med de før, men det kan hende jeg har brukt den samme hvirvelen litt for lenge. Det kan nok lønne seg å bytte litt oftere enn jeg har gjort i det siste, særlig etter at man har kjørt seg fast i bunn noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.