Gå til innhold
Fiskersiden

Gode SØ-plasser på Sotra?


Recommended Posts

Vet at folk har spurt om slikt før også, har lest gjennom disse emnene men eneste stedene det har blitt tipset om er Fjellspollen og Kårtveitpollen (nedenfor Angeltveitvannet).

Jeg har hytte i nærheten av Ågotnes, og en plass ikke så langt ifra der hadde vært helt konge. Har tilgang på båt, men denne vil bli brukt mest kun som framkomstmiddel ettersom det er fluefiske og ikke dorging jeg kommer til å bedrive mest (klarer ikke dorge :D ).

Håper at noen kan hjelpe meg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det må da være noen som vet om noen plasser!? :-p

Opplevde en hyggelig overraskelse igår forresten! Var en tur på hytten med madammen og satt å slappet av på altanen idet jeg så et ganske stort vak nede ved bryggen. Fisken var oppe flere ganger, så jeg grep fluestangen og løp ned. Prøvde meg litt med en svart muddler og fikk faktisk sett fisken i det minste! Selvsagt ville den ikke ta fluen min, men det gjorde ikke så mye da fisken var veldig liten. Det hyggelige var at det faktisk var en SØ! Første jeg har sett på disse trakter:-s Det var trolig flere av dem ettersom den jeg så fra altanen var langt større. Fisken jaget stimer av småfisk, og jeg observerte også noen rare lange fisker som svømte helt i overflaten...noen som vet hva dette kan være? Godt mulig det var tobis, men ettersom jeg aldri har sett en tobis så er det ikke godt å si. Fisken så forresten litt gjennomsiktig ut og var en 15cm lang. Først så det ut som en liten kutling eller et eller annet som hadde hengt seg fast i noe tare :) Merkelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønskt eg kunne hjelpa deg. Er diverre ikkje kjent på Sotra. Kjekt med hytte plassert så nær vatnet, vil eg tru :P

Håpar det er nokon andre som har tips til deg!

Haha, satser vel i grunnen på at Atle M kommer med noen innspill her :P

Er greit med hytte så nær vannet ja...50 meter til sjøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har holdt kjeft jeg hehehe! send meg en pm du når du skal utover så kan jeg vise deg noen plasser ;)

Hehe får se om jeg ikke gjør det. Har fisket en del i Kårtveitpollen på nattestid i det siste, men får ikke ørreten til å bite! Ser mye fisk som jager, men den biter aldri :) Kanskje et hett fluetips er det jeg trenger...

Etter nøye research på bl.a Bergensportfiskere.no har jeg lest at du har tatt flere SØ et eller annet sted nettopp på ågotnes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.