Gå til innhold
Fiskersiden

Fangst-rapport 3/10


MP
 Share

Recommended Posts

Stressa meg ut i går ettermiddag for årets første ørret-tur i saltvann.

Vel framme tar det akkurat 4 sekunder før første fisk er oppe og viser seg. Stanga blir montert i en fei og allerede på andre kastet har jeg en brukbar fisk etter flua. Dette gjentar seg 4-5 kast på rad før den blir borte.

Halvtimen senere sitter kveldens første, en tynn stakkar som får friheten tilbake. Var vel en drøy halvmeter. I skumringstimen som følger får jeg ytterligere et par SØ, begge disse var feite og fine.

Slipper vanligvis ut de aller fleste fiskene, men kverka den minste på ca.1kg. Prøvde febrilsk å få kveldens største til å svømme igjen, men den blødde fordi flua satt dypt (og jeg har mista peangen min[ :D ]) så jeg måtte henge den også. Fikk en haug med småtorsk, men det regnes vel ikke...

Klarte selvsagt å glemme digital-kameraet hjemme så det ble bare et jalla-bilde med mobilen, men det er vel bedre enn ingenting.

[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at bildet ikke kom med, hmmmm...

Var "et sted i oslofjorden", kan si så mye som vestsiden av fjorden. Å legge ut detaljer om favoritt-plassen på internet er ikke noe sjakk-trekk, men det finnes en haug med gode plasser der.

Jeg liker å ha flere plasser å bytte på avhengig av vind, osv.

Det deilige med høsten er at man slipper det vannvittige "racet" det kan være på våren, sjansen for å være alene er betydelig større på denne tiden av året.

Fikk fiskene mine på en Wolly Bugger-variant (oliven) , den minner litt om Killer'n til Remy. Bruker disse fluene i 9 av 10 tilfeller, men det er mange som sverger til reke-fluer, tanglopper, osv..

Fiskene mine hadde i hvertfall mye småsild i magen, så tror streamere er tingen. Finnes jo en drøss med gode fluer på denne siden som du kan prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.