Gå til innhold
Fiskersiden

Suldalslågen


eriku7
 Share

Recommended Posts

Tips til vald på tampen av sesongen?

Ser ut til at en må sør eller vestover for å få nok vann

Erik

Har fisket i Suldalslågen i flere år. Flott elv med flott natur. Anbefaler at du tar kontakt med Jone Moe som disponerer noen av de beste rettene til relativt greie priser. Suldalslågen er en "sen elv" og er absolutt best fra slutten av August og ut sesongen.

Gå inn på denne siden: www.opplevsuldal.no

E-post jonemoe@online.no

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig det, men det er ikke bare en høl. samt at det er stor hytte med. Har ikke peiling på hva det koster. Grov og Skoti er to av de.

Tørrflua

Hvilken av grovhølene er dette. Forøvrig er Grov 2 så vidt jeg vet en høl. Faktisk en av de største i Suldalslågen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av grovhølene er dette. Forøvrig er Grov 2 så vidt jeg vet en høl. Faktisk en av de største i Suldalslågen.

Ikke så sikker, men det kalles hiim der også (området altså). Skoti er en høl og innløpet til den er det smaleste stedet i elva om ikke jeg tar helt feil. Tror det var hotellet i Sand som disponerte disse strekkene før (m/hytte). Lordene kalte Skoti for the safety pool ! om ikke jeg tar helt feil. Neel Armstrong har også sikra seg en laks der :)

Tørrflua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så sikker, men det kalles hiim der også (området altså). Skoti er en høl og innløpet til den er det smaleste stedet i elva om ikke jeg tar helt feil. Tror det var hotellet i Sand som disponerte disse strekkene før (m/hytte). Lordene kalte Skoti for the safety pool ! om ikke jeg tar helt feil. Neel Armstrong har også sikra seg en laks der :blink:

Tørrflua

Du har Grov 1 og grov 2. Sone 2 (Grov 2) går fra Juvå til Grovafossen, maks 10 stenger. Sone 2. Alle dager à kr. 100,-

Grov 1: Valdet er delt inn i to soner. Sone 2 går fra Juvå til Grovafossen, maks 10 stenger.

Pris pr. døgn fra kl. 00.00 til kl.24.00: Sone 1. Mand. t.o.m. Onsd. 24 t. a 250,-

Sone 1 går fra Grovafossen til skifte med Juvåsen, maks 7 stenger.

Hiim kommer etter Grov 2 og grov 1. Rolige partier med ett stryk og to gode høler. Ca. 6 stenger. Pris pr. døgn 200,- Vær oppmersom på at på dette valdet er det flere stenger, men noen er utleid på årsbasis.

Når det gjelder Suldalslågen skal man være oppmerksom på at det gjelder noen ganske spesielle regler. Man har blant annet ikke lov å fiske med mark av hensyn til de noe spesielle regler vedr. utsetting av fisk.

I tidsrommet 1/5 - 14/7 er det kun tillatt å ta opp innlandsørret. Det er ingen kvotebegrensninger for innlandsørret.

Laks og sjøørret: Minstemål 35 cm. Døgnkvote: 5 fisk/døgn. For Villaks større enn 75 cm: Døgnkvote 1 fisk. Når kvoten er nådd skal villaks større enn 75 cm settes ut. Utsettingspåbudet gjelder ikke fettfinneklippet fisk og fisk som har uomtvistelige tegn på å være rømt oppdrettsfisk.

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har Grov 1 og grov 2. Sone 2 (Grov 2) går fra Juvå til Grovafossen, maks 10 stenger. Sone 2. Alle dager à kr. 100,-

Grov 1: Valdet er delt inn i to soner. Sone 2 går fra Juvå til Grovafossen, maks 10 stenger.

Pris pr. døgn fra kl. 00.00 til kl.24.00: Sone 1. Mand. t.o.m. Onsd. 24 t. a 250,-

Sone 1 går fra Grovafossen til skifte med Juvåsen, maks 7 stenger.

Hiim kommer etter Grov 2 og grov 1. Rolige partier med ett stryk og to gode høler. Ca. 6 stenger. Pris pr. døgn 200,- Vær oppmersom på at på dette valdet er det flere stenger, men noen er utleid på årsbasis.

Når det gjelder Suldalslågen skal man være oppmerksom på at det gjelder noen ganske spesielle regler. Man har blant annet ikke lov å fiske med mark av hensyn til de noe spesielle regler vedr. utsetting av fisk.

I tidsrommet 1/5 - 14/7 er det kun tillatt å ta opp innlandsørret. Det er ingen kvotebegrensninger for innlandsørret.

Laks og sjøørret: Minstemål 35 cm. Døgnkvote: 5 fisk/døgn. For Villaks større enn 75 cm: Døgnkvote 1 fisk. Når kvoten er nådd skal villaks større enn 75 cm settes ut. Utsettingspåbudet gjelder ikke fettfinneklippet fisk og fisk som har uomtvistelige tegn på å være rømt oppdrettsfisk.

Stemmer sikkert. I utgangtspunktet var mitt første innlegg i denne tråd ment som et tips og at jeg kunne undersøke mer dersom eriku7 ønsket det. Har kun prøvd å svare så godt jeg kan og har ikke stor lokalkjennedom der nede. Er egentlig ikke laksefisker men takker for opplysningene dine.

Tørrflua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer sikkert. I utgangtspunktet var mitt første innlegg i denne tråd ment som et tips og at jeg kunne undersøke mer dersom eriku7 ønsket det. Har kun prøvd å svare så godt jeg kan og har ikke stor lokalkjennedom der nede. Er egentlig ikke laksefisker men takker for opplysningene dine.

Tørrflua

beklager om du oppfatter det som om jeg forsøker å tråkke på hjelpen din. det var ikke meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Var på mo sist helg. Jeg fikk 1 svidde på 2 kilo. Alt som ble tatt på det strekket den helga.

MEn vi var nede i fossen og kikket, mye flott laks i trappa.

Føler at allikevel det er lite fisk i elva i forhold til både størrelsen på elva og antall fiskere.

Skulle dette vært ei skikkelig bra lakselv burde det vært tatt minst 3 ganger fangsten som er i dag da.

Ellers er det som mange sier en meget flott elv med en unik natur.

Endret av øysteiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Det ble en fin fluefisketur til Suldal....

Fikk ei trill rund storlaks på 91 cm, som ble satt tilbake pga hufisk. Pen fisk....ai,ai. Ellers fikk jeg kjørt to mellomlakser en stund før de slapp taket. De to siste dagene ble halvhjertet pga dårlig helse. *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Desverre ble bildene så dårlige at det har lite for seg å legge dem ut her. Av en eller annen grunn var batteriet flatt når kompisen skulle bruke blitzen. Crap! Ikke gikk det an å flashe det opp i photoshop heller. Men jeg har jo noen andre fine....her er en på 5 kilo

femkilos.jpg

Landskapet er helt max

suldal.jpg

Nederste del av Hiim, tatt fra Hanakamsneset

suldal2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo erfart at det ikke skal så mye til for å få Wellegutten til å sove trygt og godt i bilen,slik at vi andre hardcore gutta kan nyte morgenstunden i en urørt høl.Det er jo umulig å få fisk etter at han har vært og tømt hølene for bitevillig fisk.Glemmer ikke mange den karen.

Så til de som ikke vet det,Roar liker å sove etter at han har smakt forsiktig på det brune brennevinet........ :blink::blink::D

Steinar

Endret av Steinar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.