Gå til innhold
Fiskersiden

Bra Hardangerviddefiske


Eivind T
 Share

Recommended Posts

Etter 12 flotte år på Hardangervidda fant vi gullplassen i fjor. Her la vi selvfølgelig turen også iår - sånn omtrent mellom Sandhaug og Kvenna. Fisket var slett ikke verst, selv om vanntemperaturen var i høyeste laget. På en snau uke fikk vi 27 ørretter over halvkiloen, 3 over kiloen - med 1,5 kilo som den største. En kar i nærområdet dro ørret på over 4 kilo. Alt ble tatt på sluk, alt ble spist der og da - enten av oss eller av de tre hundene vi hadde med.

Legger ved noen bilder - som selvfølgelig ikke på noen måte yter verken turen, fiskene eller naturen rundt oss noen som helst rettferdighet.

9769_s.jpg

9770_s.jpg

9771_s.jpg

9772_s.jpg

9773_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eivind, dårlig gjort å rapportere dette nå. Dette var sikkert ikkje noen hyggelig tur, og eg misunner deg ikkje i det hele tatt. Ørreten var ikkje noe særlig rød i kjøttet, og ikkje så flott som du tror heller. Att du gadd.

Eg har nok hatt det mye bedre en deg, i Hallingdal. Der eg slapp å få fisk i det hele tatt. Måtte opp til Valevatn når eg kom hjem. Fikk ca 10 røyer, og alle hadde passet perfekt i en sardinboks (2 lags)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser slike bilder så blir man bare glad, glad for de man bor i et land hvor det forsatt er muligheter for flott ørret. Vi får bare håpe at det forsetter langt inn i fremtiden. Og at storting og regering ser verdien i å bruke penger på forvaltning av sportsfiske i Norge.

Må få lov til å gratulerer med flotte bilder og flott fisk, og ja jeg er drit misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte fisker og nydelig natur, så ut som en herlig tur :angry: Tipper det ble en nydelig middag.

Og det er ikke så ille når en har hunder med som sherpaer. Turene våre har fått en ny dimensjon etter at vi fikk muligheten til å ha med 5 kilo poteter, diverse løker, sopp, fløte +++ i kløvene. I år var det riktignok så varmt i vannet at fløten var noe i sureste laget, og snøfonna vi brukte i fjor var borte i år. Har aldri blitt fortrolig med å legge maten i myra for å holde den kald.

Ekstra bonus i år var å se reinsdyrbukk med kjempegevir på 25 meters hold (kjekt med motvind...) og masse, masse ryper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Dette e fiske som eg liker.

Utrulig fine fisk, har planer om å dra opp dit en tur når våren kommer igjen.

Når våren kommer er vel å være en smule optimistisk. Tenker det er best å vente til månedsskiftet juli/august.

Da bør du ta deg en tur på Hardangervidden.

Deler forøvrig gladelig tips med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E vel kansje litt kaldt der oppe enda da. :blink:

E gjerne interisert i gode vann her nede.

Kommer fra Lofoten, så har ikke funne noen vann enda som er av interesse.

Har vert none tur inne i VIK på Lindås, der va det ikke så verst fisk da.

Va oppe i Stussdalen å prøvde der litt,men va ikke store fisken der heller gitt..

Skal ha meg en tur i Stordalen, men begynner å bli litt sent for slikt no.

Får bli neste års prosjekt..

Endret av Lindås-fiskeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.