Gå til innhold
Fiskersiden

Hei, folkens


Arbiter
 Share

Recommended Posts

Hei. Heter , og er fra Mo i Rana.

Har i de siste par åra fått anleding til å fiske en del i fjorden utenfor her. (Lang ut vel å merke)

Har derfor kjøpt en Ambassadeur BG9000 (Joda den ER "Made in Sweden") og en 30lb helaksjons-stang.

Fant dette forum, og har sneket litt på dere de siste månedene. :D

Finner ikke noe Fjordfiske-forum, så jeg velger dette.

Ser at det ikke er det mest aktive av fora her inne. Ikke unaturlig, men jeg er for tiden mest interessert i saltvann/fjord/havfiske. (Selv om min pers. er på laks, tatt i elv)

Tenkte jeg skulle presentere meg litt før jeg begynte å spamme dere med spørsmål. :D Herved gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for overveldende respons. (Jobber ikke dere på denne tiden, da)

Ser frem til å legge ut et og annet agn her, og se om noen biter på, slik at jeg blir klokere, og får større fisk :D

Dette er størrelsen på det som jeg hittil har fått der ute:

http://home.monet.no/~amadsen/images/Torsk...sk/IM000238.JPG

Finnes større, gjelder bare bruke rette metoden..

Kommer tilbake til dette etterhvert. Garantert! [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, PMA, her er Abu-Garcias egne ord om den:

"Why It Cranks

Heavy duty Swedish cut brass gears are smooth, powerful and designed to handle the rigors of big water fishing."

Kan dessuten fixe et bilde med texten "Made" på. Sjekket før jeg postet.

Fatter ikke hvorfor jeg også synes det er så viktig.[ :D ]

Takker for velkomst anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe er det ikke morsomt, er ikke viktig for meg heller, skulle jeg hatt hav snelle så hadde det sannsynligvis blitt en Amb. BG..

Har litt monotone gjøremål på jobben i dag.. bah

Foresten, tror du Abu ville sagt at denne snella er ikke svensk.. Den er satt sammen på fabrikken i Svangsta, men delen er produsert i Asia, og lageret er i Nederland :D

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut for at PMA spionerer på oss?

-Men noe må korrigeres; lagret er IKKE i Nederland ennå, men er på vei for å flyttes dit - ja!

DELENE blir ikke produsert i østen - men riktigere; noen deler blir produsert i østen - ja!

De fleste typer ambisser blir assembled in Sweden - men dessverre noen blir også produsert og satt sammen i østen.

Personlig mener jeg at ambisser skal settes sammen (og helst produseres i Sverige).

Neste år vil det imidlertid komme noen "billigutgaver" av 7000-snellene hvor man forsøker å møte et voksende trollingmarked.

Hilser ellers Arbiter velkommen til Forumet og jeg håper at dere kan bli mange der oppe som tar i bruk forumet på en aktiv måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stefan: Hadde en bestefar i Saltdalen, og har fisket en del i Saltalselva, og i saltenfjorden. Fikk da kun sild på sildehekkel. Var helt febrilske tilstander.

Sild er helt "Drrrrrrrrrr" [ :D ]

Henning: Du (På bildet i avatar) minner noe inni hampen om en østlending jeg traff i Ranelva da jeg var tenåring. Kunne kanskje vært faren din? :)

Takker igjen for respons til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... fins en del sild her ja. Men som kjent, så er ikke storfisken langt unna hvis det er sild i nerheten. Det tas STOR fisk her. Både når det gjelder sei og torsk. Kveite er det en ganske bra bestand av også. Minner om en liten artikkel tidligere i sommer. http://www.villmarksinfo.no/fiske/nyhetsar...veite240504.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.