Gå til innhold
Fiskersiden

Alanya, Tyrkia - noen tips?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Broder`n reiser nedover i morra tidlig. Han har ikke akkurat gjort leksa si og lurte i kveld på om jeg hadde noen tips om fiskemulighetene der nede. Som den trauste nordboer jeg er har jeg aldri vært sør for alpene og er rimelig blank på mulighetene i Middelhavet.

Flott om noen har noen hete tips. Han stiller uten noen form for utstyr så det som blir aktuelt er vel chartertur med fullt utstyr.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Mac, men akkurat Tyrkia har vel aldri vært kjent for de store fiskemulighetene. Men det er ikke dermed sagt at de ikke finnes. Akkurat Middelhavet i den østre delen sies å være langt dårligere enn andre deler av Middelhavet. Tror ikke bror din kommer til å finne en flåte med fullriggede biggame-båter gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pillefiske langs svabergene og bryggene er artig. Ultralett utstyr, tynn fortom (helst flurkarbon, vannet er klart og fiskene sky), små kroker og agn som brødkuler, reker, fiskebiter burde ta fisk av mange slag. Tidlig morgen, sein kveld burde lokke større rovfisk nærmere land. Fra båt er det muligheter for bonito mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.