Gå til innhold
Fiskersiden

Fuji-ringer


Arbiter
 Share

Recommended Posts

Hei igjen.

På tide å kline til med et spørsmål. Har en Ron Thompson hardcore boat 20-30lb, som jeg benytter sammen med en Amb 7000. Den tykkeste ringen her fikk seg en kakk, og dermed lå det keramikk-biter over hele dørken.

Ringen er ellers intakt, men virker litt skarp. Det er solide surringer, (Som også er ganske pene), og jeg vil i første omgang unngå å bytte. Noen som kjenner til lim. e.l. som kan brukes for å "Polstre" innsiden av ringen slik at den vil fungere uten å skade line? Tror ikke det skal så mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lim vil ikke funke, sena vil i løpet av kort tid "gnage" seg i gjennom. Tror du bør vurdere sterk å bytte ringen. Vet at det tidligere ble solgt løse keramikkringer til å festee inne i ringen, om dette fortsatt finnes vet jeg ikke. Uansett blir det sikkert vanskelig å finne rett diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer svarene før man rekker å si "Pølse". Tusen takk.

Hadde håpet noen kunne fortelle at: Ja "Flytende glass på flaske..." eller lignende.

Har ikke fulgt så mye med på utvikling av diverse polymerer, og måtte bare prøve et lite halmstrå her.

Bruker Mono på denne riggen, som på en måte er rigg#2, og jeg vet ikke hvor mye tid jeg vil bruke.

Kanskje fin høstkveldsaktivitet å bytte ring..

Takker for svar, karer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som funker over tid er å bytte ringen eller ringene. Bruk da heller ringer av silicium-oksid eller andre hardmetallringer.

Jeg har planer om en artikkel om dette, vedlikehold av stenger, men fordi jeg har hatt såpass mye å gjøre har jeg ennå ikke hatt tid - kan tenkes det kommer noe i løpet av vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det silisium-alternativet hørtes bra ut. Keramikk-ringene er sterke mot slitasje, men tåler ingen andre former for stump vold.

Nå leste jeg også et sted at saltvann som krystalliserer salt (tørker) i tillegg kan sprenge keramikken.

God ide, men aaaalt for skjøre greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.