Gå til innhold
Fiskersiden

Dipsy diver


sage
 Share

Recommended Posts

Har noen utfordringer med montering av dyprigg på nyebåten. Mens jeg venter vil jeg prøve med noen dipsy divers.

Men hvor får jeg kjøpt de. Ønsker tips på nettsider da de må kjøpes over nett/tlf.

Og hvilke str er det som er gangbare.

Har til nå kjørt med Kusamo og det funker bra. men føler at jeg må enda lenger ned.

Hadde vore fint om noen som bruker de kunne komme med tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 meter! :D:D Mener at det skal gå eller er jeg helt ute av kurs?? :D
neppe ute av kurs.

ska en først fiske i de dybdene der med dipsy diver er det bedre å ta seg tid til å rigge opp downriggern på båten

men for all del... det går det

De leveres i flre str .......blir svære tallerkener det der

Nei hold deg til kuusamo greiene til riggen er på plass....neppe noen utfordring det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei Sage,

Cablas har bra utvalg av Dipsy divers. Mener de selger 3 størrelser. De 2 største variantene er best, da de går dypere. Men husk på å kjøp med snubbers. Dette er noen gummi strikker i forskjellig str. som benyttes i enden av Dipsy`n for å ta vekk noe av belastningen når det biter. De 2 tykkeste variantene er trolig best. Det er de jeg har testet ut i alle fall.

De er fine å bruke for å finne ut på hvilket dyp fisken står. Dvs. man fisker de med litt for slakk brems, slik at de drar seg dypere og dypere. Når man har fisket av dybden ned til f.eks 30 m eller 90 fot, løser du den ut og begynner på nytt igjen. Det følger med en tabell som viser dybde ifht. senelengde. Så dette krever snelle med telleverk.

<|||||>< TeamBambus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sage,

Cablas har bra utvalg av Dipsy divers. Mener de selger 3 størrelser. De 2 største variantene er best, da de går dypere. Men husk på å kjøp med snubbers. Dette er noen gummi strikker i forskjellig str. som benyttes i enden av Dipsy`n for å ta vekk noe av belastningen når det biter. De 2 tykkeste variantene er trolig best. Det er de jeg har testet ut i alle fall.

De er fine å bruke for å finne ut på hvilket dyp fisken står. Dvs. man fisker de med litt for slakk brems, slik at de drar seg dypere og dypere. Når man har fisket av dybden ned til f.eks 30 m eller 90 fot, løser du den ut og begynner på nytt igjen. Det følger med en tabell som viser dybde ifht. senelengde. Så dette krever snelle med telleverk.

<|||||>< TeamBambus

Jeg skjønner hvorfor man skal bruke snubbers, men jeg har heller dårlig erfaring med disse. Kan hende at de jeg har fått tak i er noe billig graps, men min erfaring er at med snubber så blir det litt for mye motstand kontra og ha kun sene sånn at Dipsy'n vil ikke gå så langt ned og heller henge litt etter båten.

Fint om noen vet om plasser jeg kan få kjøpt snubbers som kanskje fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.