Gå til innhold
Fiskersiden

Heftig makrell og seifiske utenfor Tønsberg


limanda
 Share

Recommended Posts

Var en tur ute i morges for å fylle opp med agnfisk til vinteren,og det lyktes nesten i overkant. Det hugg 3-4-5 i slengen noen få meter under båten,så det tok ikke lang tid å berge 150-200 småmakrell.Så nå er frysa fullstappet med agn til vinterens fiske. Fisket også litt nede på 60-70 meter,og der stod det tett med sei i fin matstørrelse 1-2kg,i tillegg noen småtorsk og hvitting.Ikke direkte specimenfiske,men artig er det på lett utstyr. Fisket i områdene nord for Teineboen og oppover mot Ringshaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men hva slags fisk er det dere meneer dere skal bruke makrell som agn til?

Makrell fungerer som agn til brorparten av fiskene i sjøen. Ikke nødvendigvis omtrent hel størrelse, som man ofte bruker til lange, brosme, håkjærring osv, men gjerne også i små biter til de litt mindre fiskene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert dumt spørsmål, men hva slags fisk er det dere meneer dere skal bruke makrell som agn til?

Makrell er helt klart det mest allsidige agnet til sjøfiske,så jeg føler meg aldri helt vel uten ett lager med selvfisket agn i boksen.For at makrellen skal holde seg best mulig pakker jeg den først i plastfilm og så i aluminiumsfolie, da holder den seg fint i alle fall ett år. Bruker makrell som agn til alle arter unntatt gyltefisk,ål og enkelte flatfiskarter,til disse foretrekker jeg reke,marine marker eller skjellagn.

Det kan kanskje virke som 150-200 makrell er en drøy mengde agn,men faktisk håper jeg å doble dette før makrellen forsvinner for året. Driver en med havfiske,så går det fort opp til 20-30 makrell på en tur,om fisket er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knudsen: Har man gammel makrell i frysern, så kan man også bruke denne til å flû med, ved å f.eks kutte den i strimler/svært små biter og fylle nettingposer med det. Så kan man senke det ned på bunn/der man ønsker og riste litt på posen innimellom så det drysser ut rester i vannet. Kan være en grei måte å tiltrekke fisk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.