Gå til innhold
Fiskersiden

Enkle, men effektive tubefluer


Jsc
 Share

Recommended Posts

For noen år siden fikk jeg tak i "Mini pluppis" fra fa Korsholm, Danmark. Dette forenklet bindingen betraktelig. Kroppen er ferdig før start. En velger mellom, sort metall, sølv, messing eller kobber. Bygger opp en vinge med gjerne litt isbjørn i bunnen og så noen lag med rev med litt flash i mellom. Legger på to-tre strå Flashabou, fluo. yellow. Avslutter med en kragehakkel.

Fargene varierer. Mine favoritter er ren hot orange, svart og blå¨mix eller green highlender varianter.

Bilder av fluer vedlagt.. håper jeg

Jsc[8D]

topic2644a.jpg

topic2644b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge ble tatt i Forra,- sideelv til Stjørdalselva, 1.juni 2003. Jeg har hatt på laks på åpningsdagen, men aldri fått nboe på land tidligere. De ble tatt på "Green highlender". Den første var 13 kg. Kjørte den i en halv time.. Kona tailet. Nr to fikk jeg etter fem min fiske. Den var 12 kg. Kona tailet på nytt, snublet og ble sittende med vann under armene, MEN hun slapp ikke fisken.

Jsc[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke Mini pluppis forenkler fluebindingen betraktelig. Jeg har bundet på plast/metalltuber, brassbottles og med ledeyes, men foretrekker MP. På MP bindes det på innertuben. Bruker en 8/0 tråd så er en sikret et lite hode. Det er valgfritt om en vil ha silikonslange bak eller fiske med løs krok.

Email ved bestilling er fiskeri@korsholm.dk eller se på hjemmesiden www.korsholm.dk

Jsc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona hadde et valg. If you can't beat them, join them. I de siste 8 årene har hun vært en innbitt fluefisker.. (I år tok hun sin første laks mens jeg sov,- før nattevakt..) Mens kompisene leter etter en unnskyldning for en fisketur, kommer jeg hjem til nykokt kaffe og ferdigsmurt matpakke. Mange har spurt om hvordan jeg fikk det til,- det var en laaaang sesong med en god porsjon tålmodighet.

Jeg sendte en mail til Korsholm v/Henrik og bestilte MP for meg og noen venner. Prisen ble noe under 40 kr. Jeg fikk en mail i retur og betalte forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Vi har en stilltiende avtale med alle medlemmene om å ikke reklamere for egne websider (spesielt fiskerelaterte utstyrsbutikker) andre steder enn i annosørforumet hvor man får tillatelse til å legge innlegg om man er annonsør på våre sider. Grunnen er at man ikke kan vite hvem som anbefaler bestemt utstyr med tanke på om de har tilknytning til en butikk eller ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.