Gå til innhold
Fiskersiden

Hidra- ved Flekkefjord


Karleif
 Share

Recommended Posts

I jakten på nye spennende fiskesteder, og arter har eg lenge vurdert litt å ta en overnattingstur til Hidra ved Flekkefjord for å prøve lykken.

Er det noen som er kjent i området, og vil røpe hvor storfisken står? :blink:

:D Velkommen til Hidra Karleif.

Jeg er fra Flekkefjord og er godt kjent på fiskeplasser rundt Hidra,MEN du bør ha båt!Kystlinjen rundt øya er vanskelig å komme til uten.Langs Hidrasundet på nordsiden går veien fra fergeleiet ,men her er det mye oppdrettsindustri.Men etter du har passert veisskjæringen etter fergeleiet går veien langs sjøenog her er det sprengt ut mye stein i sjøen uner anleggsarbeidet på 70 tallet.Her vet jeg fiskere har fått havål i hummerteinene!!!! Dette er vel noe for deg.Når du kommer til Rasvåg stikker du innom kjøpmann Larsen,han kan kanskje gi deg noen tips om hvor du kan leie el låne en båt.Kåløysundet er bra etter torsken på høsten,Nombå og Kjellnesflua er bra for storlyren .alt i 4hk avstand fra Rasvåg .Husk at dette er vær harde områder!

På vei tilbake fra Rasvåg stopper du i Eiekanalen;en utgravd kanal tvers over øya.På med polarioden og spott etter HA! Kan bli en overraskelse.DER Eie kanalen går ut i Hidrasundet er det sand og grusbunn ,fint for skjelldykking og sikkert for bunnmeite etter flatfisk.

skittfiske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken dato har du planer om Karleif ? Er selv skikkelig sugen på å dra båten ned for en dypvanns-ekspedisjon. Har sirklet inn noen potensielle plasser som må testes ut.

Hadde håpt att det skulle bli en anledning nå i oktober, eller verste fall i november. Du får si ifra hvis du får skuta på rett kjøl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine besteforeldre har hytte på hidra, nærmere bestemt på humer ås, og jeg har feriert der fra jeg var liten :) Vil bare innformere om at det er bra med stor lyr rundt innerholmen, som er den første store holmen som ligger øst for nombo, som det ble vist til i innlegget til vatnakongen. Fra nombo og østover er det en grunnrygg, som også har holdt endel stor fisk som lange, torsk mm.

Ble litt ivrig når du nevnte HA i kanalen vatnakongen, har du hørt om fangster derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.