Gå til innhold
Fiskersiden

Oslofjorden 9/8


Hoika
 Share

Recommended Posts

Var ute i dag sammen med to kamerater. Vi fiska på bunn med reke som vanlig. Det var lite aktivitet og nesten ikke en fisk å se, før vannflata plutselig eksploderer og en STOR sjøørret hiver seg i været![:0] Snakker 5-6 kg klassen!!! Lit utover kvelden ble det mer aktivitet på agna våre, og vi halte opp småtorsk, rødspetter, sypiker og hvitting. Men så... Idet jeg skal lande en liten hvitting, suger det til i stanga så det spraker! Fisken gjør tunge og lange utras før den viser seg i overflata et lite stykke ut og slipper. Var for mørkt til å se hva det var. Noen ideer? Flipper var også innom en tur i løpet av dagen[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også ute i dag fra 10-14.30. Dorga fjorden på kryss og tvers. Utrolig dårlig idag. Bare et par torsk og 1 lyr samt 1 liten Sø som falt av ved båten. Enorme mengder brennmaneter og lomvi, ingen Flipper. (Hvor traff dere på den?)

Fisken dere mista kan ha vært både sei og lyr men jeg holder en knapp på stor torsk som har fulgt med oppover fra bunnen. Opplevde i vinter at en megatorsk glefsa i seg en 2 kg`s torsk jeg hadde halvveis opp av pilkehullet. Eller kanskje det var flipper eller en lomvi [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.