Gå til innhold
Fiskersiden

Ørret i Tinnelva


MP
 Share

Recommended Posts

Tok en tur på hytta i går og prøvde meg i Tinnelva.

Endte opp med flere fine fisker med de største på 800g og 1300g tatt på Rapala. Digitalkameraet gikk vannet på forrige tur, så jeg fikk bare tatt et par bilder med mobilen, men funka ikke å legge ut sist... Fine fisker i hvertfall! Blir kanskje en liten tur til neste helg[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den elva som renner fra Tinnsjøen ned til Notodden..er det ikke? Har vært der en gang for et par år siden..og fikk ingenting! Hvor i elva var det du fiska? Vi gikk over en jernbanebru..og fulgte sporet litt, og fiska litt oppover derfra. Har hørt mye bra om den elva..så er sugen på å prøve igjen. Så hvis du har noen tips til hvor man burde prøve seg så er jeg takknemmelig[ :( ]

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt fortalt av noen lokale gamlinger at det ikke er fredning annet enn øverst ved Tinnoset. Uansett er det alt for mye fisk i den delen av elva jeg fisker, noe som fører til meget småfallen ørret med stort hode og tynn kropp. Så det er med andre ord litt for mange fisk om matfatet. Grunnen er tidlig kjønnsmodning blant ørreten der. Så skulle jeg mot min fatning fiske ulovlig så gjør det nok ikke noe skade, snarere tvert i mot! Ørreten på 1,3 var ingen gytefisk, bare så det er klart!

Smashing: jeg tror jeg vet hvor du var, plassen heter Gaupespranget. Ganske fin fra motsatt side med flue og det er en del stor fisk der. Kvaliteten på fisken er bedre desto lengre opp i elva du kommer.

Det er en haug med fine fiskeplasser helt fra Tinnoset og til et stykke nedenfor Grønvollfoss demningen. Etter dette forsvinner elva inn i et kraftverk i fjeller og er lite fiskbar annet en noen hundre meter før den renner ut i Heddalsvannet.

Det er ikke så mange som fisker i elva, så hvis du styrer unna de mest populære plassene i fellesferien har du muligheten til å være alene. Mange sverger til at mai er den beste tiden i elva, men jeg har bedre erfaringer med august/september.

Så hvis du skal prøve deg igjen så bør du kikke i området fra Tinnoset og ned til Årlifoss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.