Gå til innhold
Fiskersiden

2 nye arter på Elias banket meg ihvertfall


martinmmfiske
 Share

Recommended Posts

Lørdag 30-09-06 tok jeg og junior en fisketur med båten igjen

Det begynte utrolig tregt for min del,og før jeg i det heletatt hadde napp hadde Elias 4 sjøørret i håven. ;)

Utrolig artig synes jeg når junior lykkes såpass. :D

Hadde satt på en rapalawobbler og knøte en flue med en mtr sleng til han denne gangen,og det gav jo

virkelig suksess. ;)

Elias med en liten ørrettass

021020060952McQ26J4Y4jaNjIT158.jpg?88

Her er han med ny art. Lyr

021020060952koWHAFcWqWUK4uouE5.JPG?77

Lyr.Ikke sant ?

021020060923cBipwommb4MBqMyabN.jpg?90

Torsk fikk han

021020060924UQegcncQAzxmsiqj27.jpg?73

Ny art igjen.Hvitting

021020060949juow1swnpti7imsvGO.jpg?14

Vi kom også over noen heftige makrellkværninger,men den var vanskelig å få.Tror den spiser noe som heter rauåte.Da fungerer den orange flua vår vettu,og Elias dro opp to makrell, mens jeg fikk bare en.

021020060947vd3b5LARTKHdDN8tMv.JPG?60

Makrellen var full av rauåte

021020060941XbffPvnaJkVlXiXdjL.jpg?96

Når vinden løyet litt utover kvelden la vi oss og kastet litt ved den røde hytta som vi bruker å få bra fangster av sjøørret,men denne gangen var det en annen krabat som bet på kroken. En skikkelig sprek horhjel,og for en figt med hefige utras og luftige svev.Holdt på en stundt før denne fine fisken på 470 gr var berget i håven. :D

021020060908WmE2xRwmzg1l1yydXZ.jpg?90

Elias ringer mamma for å fortelle om hornhjelen.Skal si det var en ivrig krabat,som fortalte om fisken med nese og munn :D:D

021020060925YNP8crq6JEdtDnTpI2.jpg?99

Mistet også min livs fisk på denne turen.Dorget over en grunne på ca 2 mtr en 100 mtr fra land.Smånappet en 3-4 ganger i flua før det bare stoppet.Jeg slo av motoren,og da begynte fisken å gå motsatt vei.Det var stooooor fisk i enden av snøret.Hadde ikke noen heftige utras,men jamt og rolig tømte den snella mtr for mtr.Hvor skulle dette ende lurte jeg,og da jeg hadde kun 5 mtr igjen av backingen ble jeg engstelig.Men akkuratt da slapp fisken,og jeg bannet og svertet fisken opp og ned.Utrolig ergelig,når en endelig har kroket drømmefisken.Mest sannsynelig var det nok en laks som dro avgårde,og bare slapp da den ikke ville leke mere med meg :):D

Men nok en fin fisketur med Elias.

Elias sin fangst

4 sjøørret

1 torsk

1 Hvitting ( Ny art )

1 Lyr ( Ny art )

2 makrell

Min fangst

1 Horhjel

1 sei

1 Makrell

9 Sjøørret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en spesiell type Lyr eller? syntes finnene og rødfargen samt prikkene på den var spesielle. Godt mulig den er vanlig andre plasser enn hvor jeg fisker altså... Har bare aldri sett en slik Lyr før...

Er ikke så uvanlig på LITEN lyr det der, Ole. Se også: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=18458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fisk fra bunnefjorden det der da, i det rene flotte vestlandsvannet er dei heilt normale;) hehe...

Takk for infoen!

Elias sin lyr er fisket like ved sekken ytterst i skjebergkilen :)

Men jeg tror ikke de er så vanlige å få der.Jeg har iallefall aldrig fått en slik der :rolleyes:

Endret av martinmmfiske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.