Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken kutling er dette?


Recommended Posts

Er nok en tangkutling. Går i store stimer langs land, men kan være vrien av og til. Bare spør....... :D

Har tangkutling, trodde dette var en annen :blink: Mener at tangkutlingen hadde en svart prikk bak?

Her er bildet av tangkutlingen jeg og Hunteren plukket en del av forrige måned. Den jeg fikk i dag må være en annen?

11861_s.jpg

Dårlig bilde, men du ser prikken bak med halen

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, jeg godkjenner den ikke før jeg får se ryggfinnen :D

Fælt så vanskelig du skulle være da :D:D:blink:

Men jeg har jo selvsagt gardert meg mot slike som deg å tatt med meg fisken hjem ;)

Fornøyd nå B):D

11865_s.jpg

11866_s.jpg

PS: viktig å være sikker Ståle, så jeg bare tuller med deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergkutling sikker som banken :) ...selv om den sikkert ikke gikk i stim langs brygga :P

Dette var rett ved en strøm der jeg jaktet på HA, og det var virkelig en STOR stim med kutlinger som stod der.

Tar kanskje litt i når jeg sier tusenvis, men la oss si 800 - 900 da :D Og dette var den samme fisken, gikk å såg på de lenge før jeg måtte løpe tilbake til bilen å hente microkroker :)

Det kom også en liten stim med taggmakrell ca 20 - 25 stk susende forbi B) (små ca 15 - 20 cm)

...og med de bildene av de "strøkne" ryggfinnene kan vel til og med Havengel se at dette utvilsomt er en bergkutling :)

Og angående spøken, truttakiller: Jeg er så veik og beskjeden irl at jeg synes det er stas å bli kalt vanskelig, gretten og sur på webben :P

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutligene lå vel på bunn?...hvis ikke er det jo en tangkutling-stim du har hengt øynene dine på :)

Nope, de sto helt oppe langs svaberget, på en "grunne" langs hele strømmen.

Og derfor løpte jeg for å hente microkroker, for jeg såg at dette var noe jeg ikke hadde :D

Fikk to stk, og begge tok på ca 15 - 20 cm dybde :D

Er også 99,9 prosent sikker på at de andre var samme art, for jeg gikk og leita etter andre kutlinger i ca en halv time etter jeg fikk mine to. Og alle var lik de jeg hadde.

Mangler sandkutling, den får jeg ta i morgen :D

Endret av truttakiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.