Gå til innhold
Fiskersiden

fiske med sirkelkrok


kim andre
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker mye reke som jeg surrer fast til kroken med strikksnøre.

Fileter av forskjellige fisk blir surret fast gjerne med en runde innom krokøyet for å sikre de.

Eventuelt kan man bruke en splitbinders.

Cluet er uansett og surre det fast på en eller annen måte om man skal ta i når man kaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

hvilket agn og hvordan? har tidligere hatt litt problemer med å få agnet til å ikke skli ned i krokbøyen( med andre typer kroker).

Gjør ikke noe det, jeg henger som regel agnbiter i krokbøyen på sirkelkrok. På små sirkelkroker synes jeg det fungerer bedre enn om du har agnet helt oppe på krokleggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg alltid for at selve krokgapet er åpent! Gjør du ikke dette har du effektivt sørget for at kroken ikke funker! Hva skal agnet nedi krokbøyen å gjøre forresten? Når det gjelder kroking er første, siste og eneste bud: IKKE/ICKE!!!!!! rykk til! Videre er det en betingelse at kroken er sylspiss! Tipset om å "la fisken kroke seg selv" er til tider heller ikke fungerende. En kontrollert men bestemt!! oppstramming funker, men det betinger at man ikke får panikk så man nesten driter på seg når det faktisk napper, at ikke "pimpel- og fluerefleksen" med øyeblikkelig panisk tilslag så snart det napper sitter for dypt i ryggmargen, samt at man er bestemt når man strammer opp. Vet om enkelte som rett og slett ikke får det til, oss andre bruker den mer enn gjerne. Til hva slags bruk er selvsagt situasjonsbestemt.

Skjønn hvordan mekanismene fungerer og tenk igjennom om dette vil funke i de faktiske fiskesituasjoner. Når det gjelder meite er den til tider suveren. Testet sildesluk med sirkel etter makrell, men det var ingen suksess. Alt til sin bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.